رئیس بنیاد مسکن شهرستان فراهان گفت: ۸۰ میلیون تومان تسهیلات به ساخت هر واحد مسکن محرومین تعلق می‌گیرد.

شاهمرادی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فراهان  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: از اعطای ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره برای احداث مسکن محرومین در نظر گرفته شده و دستگاه‌های مربوطه تا پایان آبان ماه فرصت برای جذب سهیمه را دارند.

شاهمرادی افزود: مددجویان فاقد مسکن یا دارای مسکن آسیب پذیر نهاد‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در الویت این طرح قرار دارند.

او اضافه کرد: پروانه ساخت و طراحی نقشه ساختمانی بصورت رایگان بوده و از نقشه‌های تیپ متناسب با مفاد تفاهمنامه (حداکثر ۵۰ متر مربع در یک طبقه) استفاده خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فراهان بیان کرد: ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره که در راستای طرح مسکن محرومین به متقاضیان واجد الشرایط پرداخت میشود ۵ درصد کار مزد دارد و بازپرداخت آن ۱۲ ساله است.

او با بیان اینکه ممکن است تعداد زیادی از متقاضیان به جهت نداشتن ضامن معتبر از ادامه کار باز بمانند، عنوان کرد: در این راستا امکان پرداخت تسهیلات به صورت ضمانت زنجیره‌ای از سوی بانک‌های مربوطه فراهم شده است.

شاهمرادی تاکید کرد: مددجویان و متقاضیان واجد شرایط شهرستان برای ساخت واحد مسکونی خود می‌توانند از تسهیلات ساخت مسکن محرومین بهره‌مند شوند که متقاضیان لازم است در اسرع وقت به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه نمایند.

او تصریح کرد: تفاهم نامه احداث واحد مسکونی ویژه محرومین بین استانداری، سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد مسکن امضا شده که قرار است ۲ هزار واحد مسکونی برای خانوار‌های نیازمند و فاقد سرپناه مناسب در سطح استان احداث شود که از این میزان ۱۲۰ فقره سهمیه از محل طرح مذکور برای شهرستان فراهان تخصیص یافته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فراهان با بیان اینکه از محل این تفاهم نامه واحد مسکن محرومین در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت احداث می‌شود، گفت: اعمال حساسیت و دقت لازم در شناسایی افراد واجد شرایط محروم و ساکن دائم (اولویت روستایی) در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
این‌جانب‌قدرت‌زلیگانی
۱۷:۵۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
۶۴سالمه‌دا رای‌‌زن‌و‌فرزند‌‌وبازنشته‌تامین‌اجتماعی‌
هستم‌‌...وحدود۴۰‌ساله‌مستاجر‌هستم‌.
.وصاحب‌دو‌فرزند‌بتیم‌پسرم‌هستم‌..۲۰۰متر
زمین‌دارم‌گه‌ارثیه‌است‌..ولی‌توان‌ساخت‌را.‌
ندارم‌.که‌از‌اجاره‌نشینی‌‌نجات‌پیدا‌کنم‌
همسرم‌خواهر‌شیهد‌است‌.و‌خودم‌‌رزمنده‌دوران‌
دفاع‌مقدس‌هستم‌‌نیاز‌به‌کمک‌.دارم.‌‌