مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خبرداد:

آغاز واکسیناسیون رایگان نیوکاسل در استان مرکزی

شانقی از آغاز طرح واکسیناسیون رایگان طیور علیه بیماری نیوکاسل در ۱۲ شهرستان استان مرکزی خبر داد.

شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در حاشیه رزمایش امنیت زیستی در شهرستان فراهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از آغاز طرح مایه کوبی رایگان طیور علیه بیماری نیوکاسل در ۱۲ شهرستان استان مرکزی خبر داد.

شانقی افزود: قصد داریم تمام طیور بومی روستایی را علیه این بیماری واکسینه کنیم و تا چند روز آینده کلیه طیور بومی استان در این راستا واکسینه خواهند شد.

او با بیان اینکه در این طرح بیش از ۸۰۰ هزار طیور بومی استان مرکزی علیه بیماری نیوکاسل واکسیناسیون رایگان می‌شوند اضافه کرد: این طرح در شهرستان فراهان هم آغاز شده و حدود ۳۶ هزار قطعه طیور بومی علیه این بیماری واگیردار واکسینه می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی یکی از اهداف اجرای طرح را کنترل بیماری‌های واگیر طیور دانست و بیان کرد: بیماری نیوکاسل جزو بیماری‌های خطرناک طیور محسوب می‌شود.

او ادامه داد: بیماری نیوکاسل می‌تواند تا صد درصد طیور را تلف کند و با اجرای طرح می‌توانیم بیماری را در طیور روستایی کنترل کرده و از انتقال آن به طیور صنعتی جلوگیری کنیم.

رزمایش امنیت زیستی شهرستان فراهان به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در راستای مایه کوبی رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با حضور شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی و معمارنیا سرپرست فرمانداری این شهرستان در فراهان آغاز شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.