کارشناس مسئول موسسه ثبت و گواهی بذر استان گفت: بذر گندم مورد نیاز ۱۶ استان کشور در شرکت‌های تولید بذر کهگیلویه و بویراحمد تامین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علیرضا نژاد کارشناس مسئول موسسه ثبت و گواهی بذر استان گفت: بذر گندم مورد نیاز ۱۶ استان کشور در شرکت‌های تولید بذر استان تامین می‌شود.
 
علیرضا نژاد افزود: شش شرکت تولید بذر در استان وجود دارد، یکی از این شرکت‌ها در گچساران از بزرگترین شرکت‌های تولید بذر جنوب کشور است.

او بیان کرد: در این شرکت‌ها ۱۲ رقم بذر در طبقات پرورشی مادری و گواهی شده آبی و دیم تولید می‌شود.
 
کارشناس مسئول موسسه ثبت و گواهی بذر استان گفت: بذر‌های تولید پس از آزمایش و تایید موسسه ثبت و گواهی بذر بین کشاورزان توزیع می‌شود.

علیرضا نژاد افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۱۱ هزار تن بذر پرورشی مادری و گواهی شده در این شرکت‌ها تولید و تحویل کشاورزان شود.
 
خانم محمدی مدیر عامل شرکت تولید بذر امامزاده جعفر گچساران گفت: در این شرکت روزانه ۴ تن بذر فراوری می‌شود که قابلیت تولید تا ۹ تن را دارد.

او با بیان اینکه در این شرکت ۳۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول بکارند، افزود: بذر این شرکت علاوه بر تامین نیار استان به استان‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری کشور هم ارسال می‌شود.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.