رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان با بیان اینکه استان زنجان مهد تولید زیتون، سیر، گردو و انگور در کشور است، گفت: ۵۱۰ هزار هکتار از مساحت زنجان زیر کشت محصولات زراعی و باغی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه زنجان در تولید محصول زیتون، سیر، گردو، انگور در کشور سرآمد است، گفت: ۵۱۰ هزار هکتار از مساحت استان زنجان زیرکشت محصولات زراعی و باغی است.

او با بیان اینکه زنجان تولید کننده ۶۱ نوع محصول کشاورزی است، گفت: مجموع درآمد کشاورزان استان زنجان از برداشت محصولات باغی و زراعی بیش از هفت هزار میلیارد تومان می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه در حوزه باغبانی ۴۵۶ هزار تن از محصولات کشاورزی استان زنجان با ارزش ریالی دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برداشت شده است، گفت: در حوزه زراعت هم دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن با ارزش ریالی بیش از پنج هزار تومان برداشت شده است.

تاراسی تاکید کرد: کاشت گندم در بیش از ۳۰۸ هزار هکتار از مزارع کشاورزی زنجان آغاز شده و بذور مورد نیاز سطوح زیر کشت گندم طبق روال پارسال ۳۰ درصد از طریق بذور اصلاح شده می‌باشد و ۷۰ درصد هم از طریق بذور خود مصرفی کشاورزان تامین می‌شود.

او گفت: در حال حاضر ۱۱ شرکت در تولید بذور گندم اصلاح شده در زنجان فعالیت می‌کنند و استان زنجان در تولید بذور گندم رتبه برتر کشوری را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه بذر‌های گندم با معیار‌های علمی تهیه شده و در اختیار کشاورزان استان زنجان قرار گرفته، گفت: استفاده از بذر‌های اصلاح شده بهره‌وری تولید محصول گندم را افزایش می‌دهد.

تاراسی کیفیت گندم تولیدی امسال را بسیار خوب اعلام کرد و گفت: کیفیت گندم امسال بهتر از  پارسال بود.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.