مدیر جهاد کشاورزی زنجان گفت:پیش بینی می‌شود که از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصول برنج بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ تن شلتوک برداشت و به بازار‌های مصرف عرضه شود. 

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مقدمی مدیر جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه برداشت شلتوک در شالیزار‌های زنجان رو به پایان است، گفت:پیش بینی می‌شود که از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصول برنج بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ تن شلتوک برداشت و به بازار‌های مصرف عرضه شود. 

او افزود: سیاست تغییر الگوی کشت از برنج به یونجه و سایر علوفه‌ها در دستور کار قرار گرفته از سوی دیگر برای کاهش مصرف آب در شالیزار‌های این منطقه توسعه و ترویج کشت نشائی به جای کشت مستقیم بذر مدنظر قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی زنجان گفت: امسال در منطقه زنجان حدود ۴۰ درصد از کشت‌ها بصورت نشائی بوده است که مزیت‌هایی همچون کاهش مصرف آب، پیش رس کردن محصول، کاهش مصرف سموم و کود‌های شیمیایی، افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش در آمد نهایتا پایداری و استمرار تولید است.

او ادامه داد: با توجه به قیمت محصول برنج در بازار در روز‌های اخیر پیش بینی می‌شود که در آمد ناخالص بیش از یکهزار میلیارد ریال عاید برنج کاران شهرستان زنجان شود.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.