ستاد مرکزی امور خیر استان فارس به منظور بستر سازی کمک‌های خیران آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس در آیین آغاز به کار ستاد مرکزی امور خیر استان گفت: تعامل و بستر سازی کمک‌های خیران و ایجاد هماهنگی برای کمک به نیازمندان از اهداف فعالیت این ستاد است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه با فعالیت این ستاد از موازی کاری در امور خیر جلوگیری می‌شود، افزود: با راه اندازی این ستاد، موسسات خیریه در استان ساماندهی و اشاعه فرهنگ خیریه هم در دستور کار قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: با فعالیت ستاد مرکزی امور خیر در فارس نیاز‌های روز جامعه احصاء می‌شود تا کمک‌ها با توجه به نیازمندی‌های روز جمع آوری و در اختیار نیازمندان قرار بگیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: قطعا با فعالیت این ستاد، هم پوشانی بیشتری در کار‌های خیر انجام خواهد شد و کمک‌ها در اسرع وقت به دست اقشار مختلف جامعه می‌رسد.

موقوفات تصرف شده فارس احیاء شوند

رئیس هیات مدیره شورای عالی مجمع خیرین فارس تاکید کرد: موقوفاتی که در استان تصرف شده احیاء شوند، چرا که بی توجهی برای برای رفع تصرف انگیزه را برای وقف جدید ضعیف می‌کند.

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه رفع تصرف موقوفات احیاء شده کمک می‌کند تا دیگران هم وقف کنند، گفت: این رفع تصرف نیاز به هماهنگی بین سازمانی مانند ناجا و وزارت کشور دارد

او افزود: بر اساس فقه پویایی شیعه می‌توان برخی وقف‌ها را براساس نیاز روز به روز کرد.

عضو شورای عالی مجمع خیرین فارس همچنین با اشازه له راه‌اندازی ستاد مرکزی امور خیر استان، عنوان کرد: این ستاد به ابتکار سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و به تبع آن در ادارات کل استان‌ها تشکیل شده است.

ایمانیه با بیان اینکه این ستاد با هدف هم‌افزایی فعالیت خیر راه‌اندازی شده است، افزود: فارس از دیرباز مهد خیرین بوده و شاید بالاترین امور خیر مرتبط با سلامت در این استان باشد که از زمان مرحوم نمازی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

او بیان کرد: امور خیر گاهی تحت نظارت سازمان اوقاف بوده و بعضا به شکل جداگانه خیریه‌های مختلفی در اموری مانند سلامت، ایتام، زنان بی سرپرست، تهیه جهیزیه و ... تشکیل شده است.

عضو شورای عالی مجمع خیرین فارس تصریح کرد: جای خوشحالی دارد که با راه‌اندازی این ستاد شاهد جلوگیری از موازی کاری فعالیت‌ها با استفاده از کد ملی افراد و سامانه‌های واحدی باشیم که افراد نیازمند به درستی شناسایی شوند و افراد نتوانند به اسم نیازمند سوء استفاده کنند.

ایمانیه با بیان اینکه باید تمام تلاشمان را در راستای توانمندسازی نیازمندان بکار بگیریم، گفت: باید به نیازمندان ماهی گیری یاد دهیم تا روی پای خود بایستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار