مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان از فعال بودن ۸۲۱ کلنی زنبور عسل در این شهرستان خبر داد.

نصیرائی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طبق آخرین سرشماری در مهرماه امسال ۸۲۱ کلنی زنبور عسل در شهرستان در میان فعال است

او افزود: در مجموع ۵۰ درصد کلنی‌ ها در بخش گزیک، ۳۵ درصد در روستای درمیان و ۱۵ درصد باقیمانده در سطح شهرستان پراکنده است.

نصیرائی بیان کرد: در ۶ ماهه امسال سه هزار و ۱۹ کیلوگرم عسل در این  شهرستان  تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان افزود: تولید عسل با توجه به هزینه کم برای آغاز کار، سود زیادی برای تولید کننده در بردارد.


بیشتر بخوانید

تولید بیش از ۵ تن فرآورده عسل در خراسان جنوبی


نصیرائی عنوان کرد: عسل عناب، زرشک، آویشن و گون مهمترین نوع عسل تولیدی شهرستان است که از نظر طعم و خواص درمانی بی‌نظیر بوده و استقبال مردم از عسل تولیدی شهرستان قابل توجه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان اظهار کرد: عمده‌ترین مشکل زنبورداران شهرستان، وجود عسل تقلبی در بازار، تغییرات محیطی، وزش باد‌های موسمی و بروز بیماری‌ های ناشناخته است.

او با توجه به آغاز فصل پاییز و کاهش دمای هوا از پرورش دهندگان زنبور خواست کلنی‌ های خود را از مناطق مرتفع به مناطق پایین دست و گرمتر کوچ دهند، همچنین سوراخ پرواز کندو را در فصل زمستان برای ممانعت از ورود جوندگان کوچک و سرما کوچکتر کنند.

نصیرائی استفاده از کیک و جانشین گرده در طی زمستان گذرانی به همراه قاب‌ های عسل و گرده متناسب با جمعیت کندو، قراردادن کلنی‌ ها در مناطق آفتابگر، ادغام کندو‌های ضعیف و کم جمعیت را با کندو‌های قوی و عدم استقرار کلنی‌ ها در مسیر سیلاب و آبگرفتگی را به پرورش دهندگان زنبور در فصل زمستان توصیه کرد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار