حجت‌الاسلام یزدی گفت:تمام مسئولان در هر سطح موظف به حفظ جان شهروندان هستند و هر نوع قصوری در این زمینه قابل بخشش نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از دادگستری قم،حجت‌الاسلام والمسلمین مجید یزدی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم در حاشیه شورای پیشگیری از تصادفات استان که در سالن جلسات دادگستری قم برگزار شد از عزم جدی دستگاه قضایی در کاهش تصادف در سطح استان خبر داد و گفت: در این جلسه مسئولان استانی موظف گردیدند اقدامات جدی و تدبیرات لازم را در حوزه وظایف ذاتی و ابلاغی خود در موضوع کاهش تصادف به کار گیرند.


او با تاکید بر این که تمام مسئولان در هر سطح موظف به حفظ جان شهروندان هستند افزود: هر نوع قصوری در این زمینه قابل بخشش نیست و در صورت وقوع تصادف و گزارش ناجا، در هر بخش که تقصیری متوجه سازمانی باشد، دستگاه قضایی با آن سازمان برخورد لازم را انجام خواهد داد.

تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان پر تخلف


یزدی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان پر تخلف در سطح استان خبر داد و گفت: با ایجاد این بانک اعمال موارد قانونی و تشدید مجازات در خصوص آن‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.


سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم در ادامه تصریح کرد: پیگیری‌های لازم برای فعال سازی دوربین‌های ثبت تخلفات و کنترل حوادث در حال انجام است و مقرر است در زمان بندی اعلام شده این موضوع اجرایی شود تا با استفاده از این امکانات، شاهد کاهش تصادفات باشیم.


این مقام قضایی در ادامه بر نقش رسانه‌ها علی الخصوص صدا و سیما تأکید کرد و گفت: افزایش برنامه‌های آموزشی و ارتقای سطح آگاهی‌های شهروندان نقش به سزایی در کاهش تخلفات رانندگی و تصادفات خواهد داشت و از این رو رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز قم می‌بایست نقش آفرینی خود را در این حوزه پرررنگ‌تر نمایند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار