یک نشریه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد که انصارالله توانست با آزاد کردن دو شهروند آمریکایی، ۲۸۰ نفر از اعضای زندانی خود را از چنگ آل‌سعود خارج کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه وال‌استریت ژورنال، انصارالله یمن روز چهارشنبه دو شهروند آمریکایی اسیر را در ازای بازگشت بیش از ۲۰۰ نفر از افراد منتسب به این گروه به کشورشان آزاد کرده است.

مقام‌های آمریکایی و عربستانی در گفت‌وگو با وال‌استریت ژورنال مدعی شدند که دو آمریکایی دربند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، آزاد شدند.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، یک فروند هواپیمای حامل صد‌ها نفر از اعضای انصارالله در یمن فرود آمده است. پس از آن و بر اساس تبادل، هواپیمای متعلق به نیروی هوایی عمان، «سندرا لولی» و «میکائیل گیدادا»، دو شهروند آمریکایی و جسد «بیلال فتین» یک آمریکایی دیگر را از شهر «صنعا» خارج کرده‌ است.

منابع آمریکایی مدعی‌اند که حضور «لولی» در یمن به دلیل فعالیت‌های بشردوستانه بوده و «گیدادا» هم در کشور جنگ زده یمن به تجارت مشغول بوده است!

ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان در سایه حمایت‌های متعدد کشورهای غربی از جمله آمریکا، یورش به یمن را در فروردین سال  ۹۴ آغاز کرد. در پی این جنگ زیرساخت‌های یمن به طور کلی نابود شده و این کشور با مشکلات متعدد در حوزه بهداشتی و تامین غذا مواجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار