رئیس کمیته امور اسرای یمن به مانع تراشی‌های دولت منصور هادی در روند تبادل اسرا واکنش نشان داد و از سازمان ملل خواست به این بازی پایان دهد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، مسئول پرونده اسرا در دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» برای اجرای توافقنامه ژنو مربوط به تبادل اسرا آمادگی ندارد.

«عبدالقادر المرتضی» سمئول پرونده اسرا در دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که طرف مقابل آمادگی اجرای توافقنامه تبادل اسرا را ندارد و هر از چند گاهی در مسیر تبادل اسرا به دنبال ایجاد مانع است.

او همچنین از سازمان ملل خواست به این بازی در یمن پایان دهد.

هنوز دولت منصورهادی، رئیس جمهور مستعفی یمن به اظهارات اینمسئول دولت نجات ملی یمن واکنش نشان نداده است؛ اما «محمد الخضرمی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن روز دوشنبه در گفتگو با «خضر اول عمر» نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در یمن بر تمایل دولت برای اجرای توافقنامه تبادل اسرا با دولت نجات ملی تأکید کرد.

پیشتر «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در یمن در ۲۷ سپتامبر نیز در بیانیه مشترکی با کمیته صلیب سرخ جهانی، توافق دولت مستعفی و نیرو‌های انصارالله را در ژنو برای تبادل ۱۰۸۱ زندانی را اعلام کرده بود.

زندانیان شامل ۱۵ سعودی و ۴ سودانی هستند و قرار است تا صلیب سرخ بر روند مبادله این اسیران میان طرف‌های درگیر در یمن که از تاریخ ۱۵ اکتبر آغاز می‌شود، نظارت کند.

این اسرا قرار است از طریق هواپیما از ریاض، عدن و مأرب به صنعا و بالعکس انتقال داده شوند.

همچنین قرار است تا بر اساس این توافقنامه، ۶۸۱ اسیر کمیته‌های مردمی یمن در برابر ۴۰۰ اسیر دشمن از جمله ۱۵ سعودی آزاد خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار