به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، ۲۰۲۲ Lordstown Endurance یک وانت برقی است. این خودرو برقی به عنوان اولین کامیون برای ورود به بازار ایالات متحده معرفی میشود. Lordstown بیشتر مشخصات پیکاپ سبک را منتشر نکرده یا نگاهی اجمالی به فضای داخلی آن ندارد.
گفته میشود که برد ۲۰۲۲ Endurance حدود ۲۵۰ مایل است، ۶۰۰ اسب بخار نیرو تولید میکند، تا ۶۰۰۰ پوند یدک میکشد و ۵۲۵۰۰ دلار قیمت دارد. به عنوان اولین وسیله نقلیه ساخته شده توسط Lordstown، که یک استارت آپ آمریکایی است، ۲۰۲۲ Endurance به تعداد فزایندهای از وانتها پیوست، در حقیقت، این شرکت ادعا کرد که اولین نمونه از این نوع خودرو در بازار موجود است.
در این خصوص اطلاعات جدیدی برای این خودرو وجود ندارد و تنها اینکه در اوایل سال ۲۰۲۱ و در اواخر همان سال به مشتریان ناوگان تحویل داده خواهد شد.
Lordstown گفته است که قیمت اولیه ۵۲ هزار و ۵۰۰ دلار قبل از اعتبار مالیات برای استقامت آینده را هدف قرار داده است، اما در مورد گزینهها و ترازهای موجود (در صورت وجود) اشارهای نکرده است. با این حال، این خودروساز از پایان سال گذشته ۱۰۰۰ دلار سپرده به عنوان پیش سفارش پذیرفته است.
گفته شده است که Endurance سیستم موتوری ۶۰۰ اسب بخار نیرو خواهد داشت. این تنظیم چهار چرخ محرک دارای یک موتور الکتریکی است که به طور مستقیم در هر یک از چرخهای کامیون سوار شده است، که باعث کاهش تعداد قطعات متحرک میشود و طبق گفته ها قابلیت اطمینان را بهبود میبخشد و نگهداری آن هزینه کمتری دارد.
این خودرو بر روی سطح، روان می راند، از درجه ۱۵ صعود میکند و از بین گل و لای به راحتی عبور می کند. Lordstown گفته است که Endurance قادر خواهد بود تا ۶۰۰۰ پوند بکسل کند، اما هیچ جزئیاتی در مورد ظرفیت بار آن اعلام نکرده است. این بسیار دور از رتبه بندی پنج رقمی یدک کش است که توسط Rivian R۱T و Cybertruck تبلیغ میشود. در واقع به پیکاپهای سایز متوسط و بدون بدنه مانند Ridgeline و هیوندای سانتا کروز آینده نزدیک است.
شنیده ایم که هدف Endurance حدود ۲۵۰ مایل است، اما این شرکت هیچ اطلاعاتی در مورد ظرفیت باتری خود منتشر نکرده است. اگرچه این تعداد بر اساس دامنه رانندگی فعلی بسیاری از خودروهای قابل قبول به نظر میرسد، اما از حداکثر برآورد R۱T یعنی ۴۰۰ مایل و ادعای غیر قابل انکار جاه طلبانه ۵۰۰ مایل به علاوه مایل کمتر است.
نه لردستون و نه سازمان حفاظت محیط زیست اعلام نکرده اند که این خودرو برقی چه تعداد الکترون در شهر یا بزرگراه مصرف خواهد کرد. به محض انتشار این ارقام و فرصتی برای آزمایش کامیون برقی در مسیر ۲۰۰ مایلی بزرگراه خود، میتوانیم کارایی آن را در دنیای واقعی ارزیابی کنیم.
عکسهای خارجی که مشاهده کرده ایم نشان میدهد که بدنه آن چهار در و کابین خدمه دارد. این باید فضای مسافری را فراهم کند که قابل رقابت با سایر وانتهای مشابه باشد. به نظر میرسد محصول Lordstown پیچیدهتر از بولینگر B۲ ابتدایی است که نشان میدهد کابین آن از راحتی و مدرن تری برخوردار است.
با توجه به ارتباط این شرکت با جنرال موتورز، و این واقعیت که مدل نمونه اولیه از "بدن اهدا کننده" Chevy Silverado استفاده کرده است، ما فکر میکنیم که Endurance میتواند از یک ظاهر طراحی شده و ویژگیهای مشابه Silverado و GMC Sierra ۱۵۰۰ برخوردار باشد.
انتهای پیام/