معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۴ مرکز خدمات جامع سلامت در خراسان شمالی خدمات پیشگیری، آموزش و درمان و ارجاع به روانپزشک ارائه می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بهداشت روانی هر فرد چنانچه بیشتر از سلامت جسمی اهمیت نداشته باشد حداقل به همان اندازه مهم و قابل توجه است.

دلشاد افزود: فرد برخوردار از سلامت روانی، توانایی احترام به خود و دیگران و دوستی با آن‌ها را دارد و می‌تواند توانایی هایش را در حد واقعی و همان طور که هست، قلمداد کند همچنین این فرد نیاز‌های زندگی شخصی اش را تامین و از اعتماد به نفس بالا و روحیه‌ای شاد برخوردار است.

او با اشاره به وجود ۱۴ مرکز خدمات جامع سلامت در استان گفت: در بجنورد ۷، شیروان ۳، مانه و سملقان ۲ و راز ۲ مرکز وجود دارد که روانشناسان بالینی در این مراکز در ساعت اداری، خدمات پیشگیری، آموزش و درمان و ارجاع به روانپزشک ارائه می‌کنند.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: خدمات روانشناختی روانشناسان در مراکز جامع سلامت شامل آموزش مهارت‌های فرزند پروری برای والدین دارای کودکان ۲ تا ۱۷ سال، آموزش مهارت‌های زندگی با تاکید بر مدیریت استرس، خشم، مهارت ارتباطی و حل مسئله، آموزش خود مراقبتی در حوزه سلامت روان، آموزش و اطلاع‌رسانی در مورد بیماری‌های روانی و دارو‌های روانپزشکی، آموزش پیشگیری از مصرف مواد و پیشگیری از خشونت‌های خانگی از جمله آموزش‌های برگزار شده در حوزه مختلف سلامت روان است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.