مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس بر لزوم حمایت از طراحان مد و لباس برای ارتقاء توان تولید کنندگان داخل و فراهم شدن فضای رقابت با تولیدات خارجی تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیده معصومه دستغیب مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس ، در بازدید از ۲ مرکز خانه مد و موسسه طراحی و تولید لباس استان فارس، با تعدادی از طراحان و تولیدکنندگان لباس پیرامون مسائل و مشکلات فعالیت در این بخش و راهکارهای حل این مشکلات به گفت و گو پرداخت و تاثیر شیوع کروناویروس بر وضعیت کسب و کار فعالان مد و لباس و تولیدی‌های پوشاک را بررسی کرد.

او، در سرشماری از طراحان و تولید کنندگان لباس خواستار راه‌اندازی انجمن‌های مد و لباس و حمایت مسئولان از این انجمن‌ها شد.

دستغیب، راه‌اندازی انجمن‌های مد لباس را رفع کننده خلاءهای موجود در معرفی داشته‌های ایران به مخاطبان و فراهم کننده  زمینه فروش محصولات دانست.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس، گفت: از تولیدات داخلی و طراحانی که با علاقه‌ مندی کارهای مناسبی را طراحی می‌کنند و موجب تقویت فرهنگ حیاء و عفاف و حجاب می‌شوند حمایت می شود.

او، فضای مجازی را یک فرصت مناسب برای معرفی تولیدات طراحان برشمرد و بیان کرد:  چنانچه حمایت‌ها و همکاری‌ها بیشتر شود می‌توان امیدوار بود که هنرمندان رشته طراحی لباس و تولیدات داخلی بتوانند با بازارهای خارجی رقابت کنند و به دنبال آن امکان کاهش واردات پوشاک خارجی ایجاد شود.

دستغیب همچنین با قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به دلیل انجام فعالیت‌هایی نظیر نمایشگاه سالانه مد و لباس، تصریح کرد: سازمان‌های مرتبط با موضوع در استان مانند آموزشکده‌های فنی دختران، دانشگاه‌هایی که رشته طراحی دارند، اداره صنعت و معدن و تجارت، اصناف و اتاق بازرگانی و سایر موسسات فرهنگی باید در زمینه تقویت موضوع مد و لباس با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.