معاون امور عشایری استان همدان گفت: عشایر این استان ۶هزار تن گوشت قرمز تولید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهدی رضایی معاون امور عشایر استان همدان با اشاره به جمعیت ۴۷۰ هزار رأسی دام عشایر استان، گفت:۲ هزار۵۰۰  تن شیر خام و ۴۲۵ تن پشم در استان همدان به وسیله دام عشایر تولید شده است.

او با بیان اینکه جمعیت عشایر استان همدان ۱۲ هزار و ۵۷۷ نفر است، افزود: آبرسانی به عشایر در حین کوچ با تانکر اجرا می‌ شود و امسال   ۲  هزار و۴۰۰ مترمکعب آب  با این روش به عشایر تحویل داده شده است.

معاون امور عشایر استان همدان با اشاره به تأمین علوفه مورد نیاز دام عشایر استان ادامه داد: امسال ۵  هزار تن جو، ۴۲۰ تن سبوس و ۴۵۰ تن آرد به عشایر  اختصاص یافته است.

رضایی درباره ابتلای جامعه عشایری استان به کروناویروس، گفت: ۱۸ نفر از عشایر استان مشکوک به کرونا بودند که از این تعداد ۳نفر به مراکز درمانی منتقل  و ۱۵ نفر نیز با دریافت دارو درمان شدند.

اوبا اشاره به آموزش دانش‌آموزان عشایری در شرایط کرونایی نیز افزود : به علت اینکه برخی از دانش‌آموزان عشایری از گوشی‌های هوشمند برخوردار نیستند کلاس های دانش‌آموزان عشایری  حضوری است.

معاون امور عشایری استان همدان با بیان اینکه ۲۵ کلاس درس دانش آموزان عشایری در استان فعال است گفت: میانگین هر کلاس ۲۵ دانش آموز عشایری دارد و ۱۷ معلم از جنوب و هشت معلم از همدان به دانش‌آموزان عشایری درس می‌دهند.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار