رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: دامداری ها و مرغداری های استان در انتظار تامین ذرت و کنجاله سویا هستند.

تولید کنندگان دام و طیوراستان همدان در انتظار محموله نهاده‌های دامی از بنادر کشوربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: محموله نهاده‌های دامی که وارداتی هستند همواره با کندی و تاخیر از بنادر به سمت همدان می‌رسد ولی  در یک ماه اخیر کمبود  این نهاده ها  بیشتر و زمان رسیدن آن به دامداری و مرغداری ها دیر تر شده است.

او با بیان اینکه  کمبود ذرت و کنجاله سویا موجب افزایش قیمت تمام شده گوشت مرغ و گوشت قرمز شده است افزود: سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار تن ذرت و هفت تا ۱۰ هزار تن کنجاله سویا در بخش دام و طیور استان مصرف می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: کرایه اضافی گرفتن راننده‌ها  حمل محموله نهاده‌های دامی از بنادر کشور را دچار چالشی کرد که نتیجه‌ای جز گرسنگی دام و طیور و سردرگمی تولیدکنندگان همدان ندارد.

رضوانی جلال سهم استان را از محموله های وارد استان نشده  ۵ هزار تن دانست و گفت: یک هزار و ۲۰۰ تن از این سهمیه هنوز به دست ما نرسیده و اعتراض مرغداران و دامداران را به همراه داشته است.

روزانه ۱۴۵ تا ۱۵۰ دستگاه کامیون از این استان به مقصد بنادر کشور حرکت می‌کنند و رانندگان استان تقاضای کرایه اضافی از صاحبان بار می‌کنند و همدانی‌ها از پرداخت کرایه بیشتر اجتناب کرده اند و حالا بارشان روی زمین مانده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.