مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت : امسال ۵۲۰ تا ۵۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری می شود.

خرید تضمینی ۵۵۰ هزار تن گندم کشاورزان استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مسعود بکایی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان افزود : پارسال مجموع خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان  ۴۱۰ هزار تن بود و پیش بینی ما برای سال جاری طبق اعلام جهاد کشاورزی بین ۵۲۰ تا ۵۵۰ هزار تن خرید تضمینی است و انتظار داریم کشاورزان به موقع برداشت‌ها را انجام و در مراکز خرید تحویل دهند.

او تصریح کرد: بیش از ۶۰ مرکز خرید در استان گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را خریداری می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه امسال قیمت خرید تضمینی گندم به نسبت سال گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: سال گذشته ۱۷۰۰ تومان به ازای هر کیلو گندم بود امسال با ۸۰۰ تومان افزایش  در هر کیلو به ۲۵۰۰ تومان رسیده است .

بکایی با تاکید بر اینکه اگر میزان پاکی وخلوص گندم بالا باشد خرید تضمینی  حتی تا ۲ هزار و ۵۷۵ تومان هم قابل افزایش است از کشاورز‌ان خواست با دقت در جمع آوری محصول، گندمی پاک به مراکز خرید تحویل دهند .

او بیان کرد : میزان  افت مفید، غیر مفید و همینطور درصد سن زدگی بر تعیین قیمت گندم موثر است و قیمت‌ها متناسب با این آیتم‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان یادآور شد: گندم های تحویلی به مراکز خریدبراساس پاکی و خلوص  از ۲۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۷۵ تومان به ازای هرکیلو گرم  قابل ارزیابی است که مراکز خرید ما آمادگی دارند از کشاورزان تحویل بگیرند.

انتهای پیام/د 

برچسب ها: همدان ، جهاد کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.