مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۹۴ پروانه ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن در استان صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روند خوب احداث طرح اقدام ملی مسکن گفت: تاکنون ۴۹۴ واحد مسکونی این طرح در استان پروانه ساخت دریافت کرده اند.

نیک اقبالی با بیان اینکه ۴۱۰ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در کهگیلویه وبویراحمد افتتاح حساب بانکی کرده اند و ۲۸۶ متقاضی نیز وجه تعیین شده را واریز کرده اند، افزود: عملیات پی ریزی ۱۷۹ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان پایان یافته است.

او تعداد افرادی که در استان برای طرح اقدام ملی مسکن نام نویسی کرده اند را ۶ هزار ۶۱۳ نفر ذکر کرد و گفت: هزار و ۸۶۹ متقاضی طرح اقدام ملی در استان دارای شرایط بوده اند که زمین مورد نیاز ۸۹ درصد این تعداد معادل هزار و ۶۸۰ خانه آن تخصیص یافته است.

نیک اقبالی افزود: عملیات اجرایی ساخت واحد‌های مسکونی این طرح در شهر‌های دوگنبدان، دهدشت و دنا در دست اقدام است و پیش بینی می‌شود این خانه‌ها تا دو سال دیگر تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.
 
او بیان کرد: طرح اقدام ملی مسکن در کهگیلویه وبویراحمد با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر و در شهر یاسوج نیز با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اجرا می‌شود.

نیک اقبالی گفت: بیشترین واحد‌های مسکونی پیش بینی شده در کهگیلویه و بویراحمد به شهر‌های پرجمعیت یاسوج، دوگنبدان و دهدشت به ترتیب با ۷۳۰،۵۰۰و ۲۶۰ واحد مسکونی اختصاص دارد.
 
او افزود: در شهر‌های چرام و سی سخت نیز به ترتیب ۵۰ و۱۰۰ واحد مسکونی اقدام ملی احداث می‌شود.
 
مدیرکل راه وشهرسازی استانت بیان کرد: متراژ هر واحد مسکونی ۷۵ تا ۱۰۰ متر مربع است که بستگی به مراحل تکمیل نقشه و تایید آن دارد.

نیک اقبالی با اشاره به اینکه تعداد طبقات این واحد‌های مسکونی دو طبقه تا چهار طبقه طراحی شده است افزود: در سایت‌های طرح اقدام ملی مسکن فضای آموزشی، مذهبی، بهداشتی و تجاری پیش بینی شده است.
 
او گفت: تسهیلات بانکی هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و آورده شخص علی الحساب ۳۰ درصد برآورد شده است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.