مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ظرفیت سالن‌های نمایش فیلم هم اکنون به ۲ هزار و ۱۹۰ صندلی افزایش یافته است که رشد بیش از سه‌ونیم برابری داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسین فرخنده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در این بازه زمانی تعداد سالن‌های سینما از یک به هشت سالن رسیده است.

فرخنده افزود: تعداد تماشاگران فیلم‌های اکران شده رشد هزار و ۶۸۶ درصدی داشته که در سال ۹۰، هفت هزار نفر و سال ۹۸، ۱۲۵ هزار نفر بوده است.

فرخنده اظهار داشت: اینک در استان به ازای هر ۳۹۴ نفر یک صندلی داریم که در سال ۹۰ به ازای هر هزار و ۷۹۸ نفر یک صندلی بود.

او دلیل افزایش تعداد تماشاگران سینما و اکران‌های فیلم را  افزایش تعداد سالن‌ها و واگذاری مجتمع‌ها به بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: استقبال مردم از برگزاری چهار جشنواره فیلم فجر و میزان فروش خوب بوده است.


بیشتر بخوانید


فرخنده گفت: در این بازه زمانی چهارسالن سینمایی مجتمع فرهنگی هنری به بخش خصوصی داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه گفت: تا قبل از سال ۹۶ سرانه فضای مطالعه این استان جزو استان‌های رده پایین بود که با بهره برداری از کتابخانه‌های روستایی و شهری افزایش یافت.

او گفت: با بهره برداری از ۱۲ باب کتابخانه روستایی و سه باب کتابخانه شهری، خراسان شمالی به نسبت جمعیت بالاترین میزان سرانه فضای مطالعه را داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در این بازه زمانی چهارسالن سینمایی مجتمع فرهنگی هنری به بخش خصوصی داده شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.