سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است سینما‌های سراسر کشور از ابتدای تیرماه با رعایت پروتکل‌هایی خاص بازگشایی شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ابوالحسن حیدری سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: سینما‌های خراسان شمالی از ابتدای تیرماه با ظرفیتی محدودتر آغاز به کار می‌کنند.

حیدری عنوان کرد: در حال حاضر مراحل میکروب زدایی و ضدعفونی سینما‌ها در حال انجام است و آماده اکران فیلم و حضور علاقمندان به هنر هفتم از اول تیرماه می‌باشد.

او افزود: سینما‌های گلشن، عمیق و داریوش در بجنورد، سینما نسیم در اسفراین، سینما غدیر در شیروان، سینما اندیشه در مانه سملقان و سینما یاس در شهر تیتکانلو شهرستان فاروج آمادگی کامل خود را برای میزبانی از اکران فیلم‌های سینمایی اعلام کردند.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به برخی از دستورالعمل‌های بهداشتی در خصوص بازگشایی سینما‌ها اشاره و تصریح کرد: در مقطع بازگشایی و تا اعلام وضعیت سفید قطعی، ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف ۵۰ درصد مجاز است، رعایت فاصله گذاری ایمن هنگام ورود و خروج تماشاچیان و حضور در سالن انتظار و در دسترس بودن مایع ضدعفونی کننده برای مراجعه کنندگان الزامی است.

او همچنین گفت: بوفه‌های سینما و سالن‌های هنری و آموزشگاه‌ها موظف به رعایت حداکثر موازین بهداشتی بوده و مجاز به عرضه مواد غذایی، تنقلات و نوشیدنی به صورت فله نیستند.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی استفاده از دستکش و ماسک در محیط خراسان شمالی دارای ۷ سینمای فعال می‌باشد.

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.