مارک اسپر در سفر دوره‌ای خود به آفریقا به دیدار رئیس جمهور تونس رفت و درباره تحولات لیبی و منطقه گفتگوهایی را انجام داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رای الیوم، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در نخستین سفرش به آفریقا و منطقه روز گذشته با «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس، دیدار کرد.

بنا بر اعلام رسانه‌ها، محور گفتگوهای دو طرف تحولات منطقه و لیبی بود که در این دیدار اسپر  بر آمادگی آمریکا برای کمک به دستیابی به راه‌حل مسالمت‌آمیز در لیبی تأکید کرد. او گفت واشنگتن نیز مانند تونس طرفدار راه‌حل سیاسی بدون دخالت خارجی در لیبی است. 

رئیس‌جمهور تونس نیز با اشاره به این موضوع که کشورش از جمله همسایگانی است که بیشترین خسارت را در جنگ لیبی متحمل می‌شود تأکید کرد آماده فراهم کردن تمامی تسهیلات جهت دست یابی به راهکار سیاسی برای حفظ وحدت و ثبات لیبی است.

اسپر همچنین در این سفر یک توافقنامه همکاری نظامی با نام «نقشه راه همکاری» به مدت ۱۰ سال آینده با وزیر دفاع تونس امضا کرد.

 قرار است وزیر دفاع آمریکا در ادامه سفر خود از تونس به الجزائر و مغرب برای بررسی مسائل مرتبط با مبارزه با تروریسم و بحران لیبی سفر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار