رئیس‌جمهور تونس در سایه اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی خواستار تحقق حقوق فلسطین در عرصه جهانی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، قیس سعید، رئیس جمهور تونس، در سخنرانی خود به صورت ویدئوکنفرانس در هفتاد و پنجمین امین سال نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل بر لزوم احقاق حقوق ملت فلسطین تاکید کرد. 

او گفت: در چند دقیقه کوتاه نمی‌توان درباره سازمان ملل و پیشینه، شرایط فعلی و آینده آن سخنرانی کرد. در ۷۵ سال گذشته از تاسیس این سازمان، جهان تغییر کرده است و ملت‌ها به لطف تجهیزات پیشرفته ارتباطی، بیش از هر زمان دیگر به یکدیگر نزدیک شده‌اند. بیشتر ملت‌ها، آرزو‌ها و رؤیا‌های مشترک دارند که سازمان ملل باید بیش از پیش و در سایه ارزش‌های جدید، متحد باشد. زیرا همه بشریت وارد مرحله جدیدی از تاریخ شده است. 

رئیس جمهور تونس افزود: نمی‌توان روابط بین الملل را با همان اصولی که در قرن گذشته وجود داشت، اداره کرد. زمان آن فرا رسیده است که با یکدیگر درباره آینده بشریت فکر کنیم و ظلم‌ها در حق هر انسان در هر جایی از جهان باید از بین برود. اما متاسفانه همچنان بسیاری از حقوق، راهی برای اجرا پیدا نمی‌کند. یکی از آن‌ها حق ملت فلسطین در سرزمین خودش است. همچنان بسیاری از حقوق، راه تحققش را پیدا نکرده است.

سعید تاکید کرد: جهان امروز به سازمان مللی نیاز دارد که منشور این سازمان تعیین کرده است. تردیدی نیست که در سال‌ها و دهه‌های آینده شاهد تغییرات زیادی خواهیم بود و همچنین هیچ شکی نیست که سازمان ملل و نهاد‌های مختلف وابسته به آن، باید در شکل گیری تاریخ جدید برای بشریت مشارکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۲۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
مضاف برمضامین بالامنشور حقوقی و کمیته حقوق دانان سازمان ملل باید بر اساس قوانین و دستورات کتاب های آسمانی نازل شده بر بشر مانند: انجیل مسیح(ع) و تورات موسی(ع) و قرآن کریم محمدرسول الله(ص)و زبور ابراهیم و..... توسط نمایندگانی خبره و زبردست و تراز اول از ادیان الهی مورد بازنگری و بازنویسی و یا نظارت بر اجراء قرار بگیرد گرچه اجرای عدالت و مساوات در سطح جهانی و بین المللی ممکن است غیرممکن باشد ولی در راه رو به جلو برای ایجاد عدالت ومساوات جهانی تک تک اعضاء سازمان ملل میتوانند کوشش کنند....
تا جهانی امن و دور از قلدری ها و تکروی های بین المللی داشته باشیم این امر اگر با اتحاد تمام اعضاء سازمان ملل خواسته شود و پیگیری برای اجراء داشته باشد سخت و محال و نشدنی نیست یک خواست جهانی و اتحاد و اجماع جهانی لازم است همین و بس................
آخرین اخبار