عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر ضرورت ایجاد نهاد‌های مراقبتی و مهد سالمندان به منظور کاهش مشکلات، ارتقای سلامت و افزایش امید به زندگی در این قشر تاکید کرد.

ضرورت ایجاد نهاد‌های مراقبتی ویژه سالمندانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   سید حمید نبوی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  گفت : با توجه به افزایش رشد جمعیت سالمندی در آینده و تاثیر آن در حوزه‌های مختلف باید برنامه‌های ویژه‌ای برای سالمندان در نظر گرفته شود.

نبوی بر تقویت سیستم‌های بیمارستانی ویژه سالمندان و بهبود مراکز نگهداری آن‌ها تاکید کرد و افزود : همه دانشگاه‌ها باید ویژگی لازم برای مراقبت از سالمندان را داشته باشند، نیرو‌های متخصص بگیرند و پرستارانی را به همین منظور آموزش داده و تربیت کنند.

او با بیان این که رشته‌های مراقبت از سالمندان باید گسترش یابد، عنوان کرد: علاوه بر دانشگاه ها، بهزیستی و دیگر ارگان‌ها نیز در این امر مهم نقش مهم و موثری دارند، به طور مثال در حوزه شهرداری باید سیستم فضای شهری به گونه‌ای بازسازی شود که متناسب با فرد سالمند نیز باشد.


بیشتر بخوانید 


او گفت : با توجه به آن که افزایش جمعیت سالمندی را در آینده داریم، همکاری و آمادگی همه ارگان‌ها برای تامین نیاز ها‌ی آن‌ها لازم و ضروری است و یک ارگان قادر به تامین نیاز سالمندان نیست.

نبوی با بیان این که بیماری کووید ۱۹ ترس مضاعفی را در سالمندان ایجاد کرده است، گفت: با توجه به آن که این بیماری بیشتر سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای را درگیر می‌کند، آن‌ها بیش از دیگر مواقع احساس تنهایی می‌کنند و ترس ناشی از آن بیشتر آن‌ها را به سمت و سوی ناامیدی و مرگ سوق می‌دهد که در این شرایط وجود سیستم‌های حمایتی از سالمندان می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.