نماینده، ولی فقیه در استان کرمان گفت:از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کرمان به مردم جهان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان و جمعی از فعالان صنعت گردشگری ، ضمن گرامیداشت هفته گردشگری گفت: سیر و سیاحت از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در آیات و روایات برخوردار است و قرآن مجید به کرات به این موضوع اشاره دارد.

او افزود: بسیاری از کشور‌های دنیا برای جذب گردشگران به دنبال ایجاد جاذبه هستند در حالی که کشور ایران یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های دنیا است و می‌تواند گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد:خوشبختانه استان کرمان دارای تنوع اقلیمی متنوع، بنا‌های تاریخی و محوطه‌های باستانی فراوان و آداب و رسوم مختلف می باشد که نشان دهنده قدمت بالای این استان است.

او به مولفه‌های اصلی توسعه صنعت گردشگری اشاره و بیان کرد: معرفی و تبلیغات ظرفیت‌های گردشگری، ایجاد امنیت و ارائه خدمات مناسب به گردشگران از جمله مولفه‌های توسعه صنعت گردشگری است که باید از سوی دست اندرکاران صنعت گردشگری مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه باید تاریخ و تمدن، ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان کرمان از طریق رسانه‌ها و فضا‌های مجازی به مردم دنیا معرفی و شناسانده شود، افزود: قدمت این استان با قدمت کل ایران برابری می‌کند که ثبت جهانی ۷ اثر تاریخی و طبیعی این استان دلیلی بر این ادعا است.

او با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار کیلومتر استان کرمان را بیایان تشکیل داده است که می‌تواند هر گردشگر ایرانی و خارجی را به سوی این استان سوق دهد، افزود: باید هنرمندانه استان کرمان را به همه مردم بشناسانیم و این استان را در لیست برنامه‌های گردشگری قرار دهیم.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان بیان داشت: کرد: دوران شیوع کرونا فرصتی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری است که امیدواریم در دوران پس از کرونا میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.