مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان از راه اندازی موزه تاریخ و باستان شناسی بم خبر داد و گفت: کارخانه حناسایی و خانه عامری‌ها نیز برای واگذاری به بخش خصوصی آماده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان بم که دیروز در هفته گردشگری برگزار شد، با اشاره به اینکه به زودی طرح محتوایی موزه  تاریخ و باستان شناسی شهرستان بم تهیه می‌شود، گفت: این موزه به صورت مشارکتی با شهرداری در محل پایگاه میراث جهانی بم راه اندازی می‌شود.

او افزود: کارخانه حناسایی بم و خانه عامری‌ها برای واگذاری به بخش خصوصی آماده هستند و اداره کل میراث فرهنگی آمادگی  ارائه همکاری های  لازم در زمینه ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران را دارد.

فعالی با بیان اینکه کشور ایران دارای ۲۲ اثر ثبت جهانی است که ۴ اثر آن در شهرستان بم قرار دارد، اظهار کرد:با توجه به اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های گردشگری منحصر بفردی است باید به جایگاه گذشته خود برگردد که این اتفاق نیازمند همکاری و همدلی دستگاه‌های مرتبط، سرمایه گذاران و همچنین سازمان‌های مردم نهاد است.

او تصریح کرد: خوشبختانه تعداد زیادی از کارگاه‌های داخل ارگ تاریخی بم فعال شده است که این اتفاق در سایه مدیران بومی استان رخ داده است.

فعالی به راه اندازی دوربین‌های حفاظت الکترونیک ارگ تاریخی بم اشاره کرد و افزود: امنیت یکی از مهم ترین مولفه‌های گردشگری محسوب می‌شود که در این بنای تاریخی لحاظ شده است.

او افزود: باتوجه به ظرفیت‌های شهرستان بم می‌طلبد مسئولان این شهرستان در خصوص تخصیص اعتبار برای حوزه گردشگری تمهیدات لازم را به کار گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانبیان کرد: خوشبختانه ارتباط خوبی بین میراث فرهنگی، شهرداری و ارشاد وجود دارد که باید با تهیه برنامه‌های فرهنگی مشارکتی شرایط را برای جذب گردشگران برای دوران پسا کرونا فراهم سازیم.

او به ایجاد گذر فرهنگ و هنر از چهارراه طباطبایی تا ارگ تاریخی بم اشاره کرد و گفت: گردشگران برای دیدن ارگ تاریخی باید از این مسیر عبور کنند که با اجرای برنامه‌های فرهنگی به جاذبه این بنای تاریخی افزوده خواهد شد.

فعالی به تهیه طرح ساماندهی محیط پیرامون ارگ تاریخی بم  از سوی پایگاه میراث جهانی اشاره کرد و گفت: این طرح مصوبه شورای راهبردی را دریافت کرده است که به زودی با همکاری شهرداری اجرایی می‌شود.

او با اشاره به اجرای دو پروژه پارک نخل و نارنج و پارک آبی در شهرستان بم  گفت: با اتمام این دو پروژه به زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار