وزیر دفاع آلمان با اعلام اینکه حتی در دوره بحران کرونا فعالیت‌های تروریستی داعش در عراق ادامه دارد، از کاهش شمار نظامیان این کشور در عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، دولت آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که تعداد نیرو‌های نظامی خود در عراق را کاهش می‌دهد و قصد دارد تنها حداکثر ۵۰۰ نیروی نظامی ارتش خود را در عراق نگه دارد.

این در حالی است که پیش از این ژنرال کنت مکنزی، فرمانده نیرو‌های تروریستی ارتش آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام روز گذشته اعلام کرد شمار سربازان آمریکایی در ماه جاری میلادی به ۳ هزار نفر خواهد رسید.


بیشتر بخوانید:


آنه‌گرت کرامپ کارن‌باوئر، وزیر دفاع آلمان درباره کاهش نیروهای نظامی این کشور در عراق گفت: حتی در در دوره شیوع کرونا، داعش فعالیت‌های تروریستی را ادامه داد. بنابر این، فشار نظامی بر داعش باید ادامه باشد.

آلمان علاوه بر پرسنل نظامی، در قالب ائتلاف ضد داعش تجهیزات راداری، هوایی و کمک‌های حمل و نقلی را در اختیار ائتلاف آمریکا گذاشته و حتی نیرو‌های عراقی را آموزش داد.

ماه گذشته، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا فاش کرد که طی ماههای آینده، تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان به زیر ۵ هزار نظامی کاهش خواهد یافت.

آمریکا در حال حاضر ۵۲۰۰ سرباز در عراق به منظور آنچه «جنگ با داعش» خوانده شده، مستقر کرده است.

دویچه وله گزارش داد که بیشتر نظامیان آلمانی در مناطق شمالی عراق و در اقلیم کردستان حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار