امام جمعه شهرستان هرسین با بیان اینکه اخلاص، ایثار و غیرت امام حسین (ع) اکنون بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز این قیام را تازه نگه داشته است، گفت : ما در کربلا حادثه‌ای نداریم در عالم که این همه زیبایی در خودش جا داده باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین اجرایی امام جمعه شهرستان هرسین گفت : ما در دنیا و در صد سال اخیر حوادث و درگیری‌های فراوانی داشتیم که حدود ۱۰ میلیون نفر کشته شدندو چندین سال از این جنگ‌ها نگذشته که فراموش شده اند و کسی برای آنان مجلس ختم نمی‌گیرد. 

او ضمن اشاره به سخنان پیامبر (ص) که می‌فرمایند: شهادت اباعبدالله الحسین (ع) چنان حرارتی در دل‌های مومنین دارد که هرگز خاموش نمی‌شود گفت : قیام امام حسین (ع) با گذشت ۱۴۰۰سال هنوز زیبا است و برای مردم هنوز این آتش مشتعل است.

او با بیان اینکه حریت و آزادگی امام حسین (ع) در تاریخ بی نظیر است افزود: امام حسین تسلیم دشمن نمی‌شود جز اینکه از تعلقات خود بگذرد مهم‌ترین تعلقات انسان هم مال، همسر و فرزندان است و کسی که از این‌ها بگذرد نزد خدا ارزش پیدا می‌کند همچون برخی که فرزندان ان‌ها وسیله آزمایش آن‌ها قرار گرفتند.

او افزود: امام علی در مورد زبیر فرمود: زبیر از ما اهل بیت است تا زمانی که فرزند نامبارک او عبدالله بن زبیر بزرگ شد و پدر را از راه حقانیت گمراه کرد و عاقبت بخیر نشد.

حجت‌الاسلام اجرایی ادامه داد: اگر امام خمینی (ره) در قلب مردم جا داشت به خاطر دوری از مال دنیا بود و حاج قاسم نیز به دلیل اخلاص و دوری از تعلقات در قلب مردم جا داشت و این‌ها همه از مکتب حسین است.

او افزود: دلیل دیگر ماندگاری امام حسین در قلب‌ها نترسیدن از مرگ بود انسان وابسته از مرگ می‌ترسد، اما کسی اگر آزاده باشد از مرگ هراسی ندارد.

امام جمعه شهرستان هرسین با اشاره به زیبایی هاکربلا در آن زمان گفت: از زیبایی‌های دیگر کربلا بصیرت یاران امام حسین بود که بسیار مثال زدنی بود یاران شیدای امام با این بصیرت حرف امام را شنیدند و اندیشیدند. تقوا پیشه کردن، غفلت، نبود اولویت سنجی عاشوراییان و یاران امام و به حقاینت راه و امامشان ایمان داشتند، از مواردی بود که در راه رسیدن به بصیرت می‌توان از آن‌ها یاد کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.