نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت : اگر فلان کشور به قرآن و رسول خدا اهانت می‌کند، این نشان از کارایی داشتن و توانمندی قرآن و نگرانی آن‌ها از این موضوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آیت الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهانت‌های گاه و بیگاه دشمنان به قرآن و پیامبر اکرم (ص)، گفت : اگر می‌بینیم فلان کشور به قرآن و رسول خدا اهانت می‌کند، این نشان از کارایی داشتن و توانمندی قرآن کریم دارد.

او با بیان اینکه تازگی و کارایی قرآن بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از نزولش، دشمنان را نگران می‌کند، گفت : دشمنان اسلام می‌دانند تا زمانی که قرآن وجود دارد، کاری از هیچ کس برای ضربه زدن به اسلام ساخته نیست.

امام جمعه کرمانشاه انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از فرهنگ قرآنی دانست و افزود: امام (ره) در سایه فرهنگ قرآنی توانست زلزله‌ای در دنیا راه بیاندازد و به شرق و غرب "نه" بگوید و این برای دشمنان اسلام پذیرفتنی نیست.

آیت الله علما با اشاره به تاکیدات امام (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت انجام کار فرهنگی در جامعه، افزود: چه کار فرهنگی بالاتر از حفظ، قرائت و فهم قرآن. اگر ما دست پروده قرآن باشیم در هر جایگاهی می‌توانیم کار‌های اثرگذار انجام دهیم.

آیت الله علما با بیان اینکه باید قرآن در تمام شئون زندگی ما عملی شود، ادامه داد: اگر دستورات قرآن در زندگی انسان پیاده شود، آنگاه جوهره وجودی انسان نمایان خواهد شد.

او با تاکید بر ضرورت انس گرفتن با قران کریم، ادامه داد: با در جلد گذاشتن قرآن کریم کار درست نمی‌شود، چون قرآن باید در زندگی پیاده شود و با آن انس گرفت تا بتواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

آیت الله علما با یادآوری اینکه قرآن ما را از وادی گناه و معصیت به همسایگی خدا نزدیک می‌کند، گفت: هرچه قرآن را ترویج کنیم و برنامه ریزی برای فهم و آگاهی گرفتن از قرآن داشته باشیم، بازهم کم است.

او با اشاره برخورداری استان کرمانشاه از موقوفات قرآنی برای انجام کار‌های قرآنی، افزود: این موقوفات بتوانند در قرآنی کردن فضای استان نقش مهمی داشته باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.