حزب الله لبنان تحریم‌های آمریکا علیه دو وزیر سابق این کشور که از حامیان محور مقاومت هستند را مدال افتخاری برای آن‌ها توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای تحریم‌های آمریکا علیه دو وزیر سابق این کشور را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این تصمیم ظالمانه مدال افتخاری برای افراد پاک و صدیق و تمام کسانی است که آمریکا آنها را به مقاومت یا حمایت از مقاومت متهم می‌کند.

این بیانیه می افزاید: سیاست تحریم آمریکا نمی تواند اهداف خود را در لبنان محقق کند. دولت آمریکا حق ندراد انسان‌های شریف و اهل مقاومت را به تروریست بودن متهم کند؛ این رفتار محکوم و مردود است.

حزب الله لبنان تاکید کرد: موضع جنبش امل و جریان المرده نشان می‌دهد که تحریم‌ها موجب می شود تا لبنانی ها بر وحدت و تمسک به کرامت خود بیفزایند.

در پایان بیانیه حزب الله آمده است: ما با این دو برادر عزیزمان اعلام همبستگی می کنیم و در کنار آنها خواهیم بود.

 شب گذشته وزارت خارجه آمریکا دو شخصیت لبنانی را به لیست افراد و گروه‌های تروریستی خود افزود. این دو شخصیت از وزیران سابق لبنان هستند و به اتهام ارتباط با حزب‌الله تحت تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفتند.

وزیر خارجه آمریکا طی پیامی در حساب توئیتری خود در این‌باره مدعی شد: «خواهان ایجاد اصلاحات در لبنان هستیم و در راستای مسئولیت‌پذیری هر کسی که در چارچوب برنامه تروریستی حزب الله فعالیت کند، گام بر می‌داریم. آمریکا دو وزیر سابق فاسد لبنان را که از موقعیت خود برای پشتیبانی مادی از حزب الله سوء استفاده می‌کردند، تحریم کرد».

یوسف فنیانوس یکی از افراد تحریم شده است. وزارت خارجه آمریکا مدعی است که او چند میلیون دلار در چارچوب قراردادی در اختیار حزب‌الله قرار داده است.

پیش از این منابع خبری در سوریه اعلام کرده بودند که آمریکا قصد دارد در چارچوب قانون قیصر تحریم‌هایی را علیه حزب‌الله لبنان اعمال کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
یکی نیست درداخل امریکا به این احمقها بگوید در این شرایط بد اقتصادی که در امریکا هست وکرونا نیز مزید علتشده یک سر تحریم هم خود شما هستید طبق امار منتشر شده خزانه داری 35 کشور وعلاوه بر ان فرد ویا شرکت راتحریم کرده وبا نصف بیشتر دنیا در حال کشمکش هست
آخرین اخبار