شیخ الاسلام گفت:۲۰۰ تیم اجرایی در سطح استان تشکیل شد تا تمام مدارس از لحاظ رعایت دستورالعمل های بهداشتی ارزیابی شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در سالن کرامت استانداری، با بیان نحوه مدیریت بیماری کرونا در مدارس گفت: در برخی کشور‌ها مدیریت صفر یا صد و برخی کشور‌ها نیز مدیریت صفر تا صد را اتخاذ کرده‌اند.

او با اعلام وضعیت قرمز بیماری در کلیت کشور از سوی ستاد ملی مبارز با بیماری کرونا عنوان کرد:بنابراین مقرر شد با دستورالعمل های قرمز مدارس، شروع سال تحصیلی را داشته باشیم.

شیخ الاسلام  با تأکید بر درنظرگرفتن شرایط مردم و سلامت آن‌ها ابراز کرد: ۲۰۰ تیم اجرایی در سطح استان تشکیل داده‌ایم که تمامی مدارس را ازلحاظ رعایت دستورالعمل ها مورد ارزیابی قرار دهند، اما انجام این کار نیازمند همراهی همه دستگاه‌های اجرایی است چراکه برای نمونه قیمت یک تب‌سنج نزدیک به یک‌میلیون و نیم است که تأمین آن از عهده آموزش‌وپرورش استان قم خارج است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با ابراز نگرانی از شیوع بیشتر بیماری کرونا در فصل پاییز تصریح کرد: برآورد بنده این است که وجود آنفلوانزا در این فصل و احتمال افزایش بیماری کرونا، مدارس را به تعطیلی بکشاند.

او با بیان این که آموزش‌وپرورش استان قم در همه صحنه‌ها به کمک دستگاه‌های مختلف آمده و هر آنچه داشته در طبق اخلاص گذاشته است، افزود: یک سری انتقادات در خصوص بازگشایی مدارس وجود دارد که تا حدی به‌جا بوده، اما باید کارشناسانه باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم به پیامد‌ها و آسیب‌های به وجود آمده میان دانش آموزان و والدین آن‌ها به دلیل ماندن در خانه اشاره وعنوان کرد: گاهاً ارتباطات کلامی در خصوص پیگیری درس‌های دانش آموزان جواب نمی‌داد درنتیجه هر دو رویکرد حضوری و غیرحضوری دانش آموزان در مدارس از سوی مسئولان اتخاذ شد.

به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم ستاد نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تمامی مدارس استان فعال بوده و از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تقاضا داریم در صورت صلاحدید اعتباری را به مدارس اختصاص دهند تا بتوانیم سال تحصیلی جدید را با قدرت مدیریت کنیم.

شیخ‌الاسلام مطرح کرد: وضعیت زرد را برای اواخر مهرماه مدنظر قرار داده بودیم، اما سه وضعیت سفید، زرد و قرمز به یک وضعیت رسید؛ درنتیجه تصمیم به حضور دانش آموزان در مدارس البته به‌صورت اختیاری گرفته شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم یادآورشد: یکی از روش‌های زندگی کردن با کرونا، حضور دانش‌آموز در سطح مدارس است و باید زندگی کردن با این بیماری را در جامعه به یک فرهنگ تبدیل کنیم که یک ابزارش آموزش‌وپرورش است که می‌تواند مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار