شیخ الاسلام گفت:در صورت تاخیر والدین برای ثبت نام و بسته شدن سامانه ثنا تهیه کتب درسی غیرممکن خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حمیدرضا شیخ الاسلام، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم امروز در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش با اعلام خبر بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور، گفت: تاکنون ثبت نام ۹۶ درصد از دانش آموزان در مقاطع مختلف انجام شده است.

شیخ الاسلام  با بیان اینکه در صورت تاخیر والدین برای ثبت نام و بسته شدن سامانه ثنا تهیه کتب درسی غیرممکن خواهد شد از والدین خواست تا پایان هفته نسبت به ثبت نام فرزند خود اقدام نمایند.

مدیرکل آموزش وپرورش قم در خصوص نحوه توزیع کتب درسی هم گفت: دانش آموزانی که مراحل ثبت نامشان به پایان رسیده هیچ مشکلی برای دریافت کتاب ندارند و با تماس اولیای مدارس طی روز‌های آینده می‌توانند برای دریافت کتاب به مدرسه مراجعه نمایند.

شیخ الاسلام با اشاره به شرایط خاص سال تحصیلی جدید به دلیل شیوع ویروس کرونا از آمادگی کامل آموزش و پرورش استان برای بازگشایی مدارس در سه وضعیت قرمز، زرد و سفید خبر داد و گفت: والدین نگران نباشند حفظ سلامت دانش آموزان خط قرمز ماست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به نقش ویژه صدا وسیما برای استقبال خانواده‌ها از شرایط آموزشی جدید متناسب با وضعیت استان خواستار تلاش بیش از پیش رسانه در این حوزه شد.

شیخ الاسلام همچنین با اشاره به تاثیر به سزای عزاداری‌های ماه محرم و صفر در تربیت نسلی با حیات طیبه و معنوی و شرایط خاص امسال برای برگزاری عزاداری در فضا‌های روباز خواستار همکاری مسئولان استان برای ایجاد تفاهم نامه‌ای مابین این اداره کل و مراکز حقوقی ذی ربط با هدف برگزاری این مراسم‌ها در حیاط مدارس به صورت رایگان برای هیئت‌های مذهبی شد.

بیژن سلیمان‌پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هم در این جلسه از تلاش کادر آموزشی استان برای ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزش در سال‌های اخیر قدردانی کرد و گفت: صدا و سیما و خبرگزاری‌ها در شرایط فعلی می‌توانند بهترین بازوی آموزش و پرورش استان برای عبور از شرایط کرونایی باشند.

سلیمان پور در ادامه با اشاره به شرایط خاص فعلی که جامعه از یک سو درگیر تحریم‌های همه جانبه و جنگ اقتصادی و از سوی دیگر شرایط سخت معیشتی حاصل از شیوع کرونا است از مردم و مسئولان خواست با حفظ وحدت و هم افزایی همه تلاش خود را برای گذر از این تنگنا به کارگیرند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم همچنین افتتاح پروژه‌های عمرانی در اوج کرونا را نشان از عزم و اراده جدی دولتمردان برای حرکت روی ریل پیشرفت دانست و بر لزوم اطلاع رسانی این دستاورد‌ها تاکید کرد.

در پایان این جلسه از برنامه سال ۹۹ آموزش و پرورش قم مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در طول برنامه ششم توسعه رونمایی شد.

سال تحصیلی ۹۹ از ۱۵ شهریور در هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی و بیش از ۹ هزار کلاس درس آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار