حجت الاسلام ترکاشوند گفت: هر زمان نامی از امر به معروف آورده شده بحث عفاف وحجاب مطرح می‌شود در صورتی که این امر حوزه‌های مختلفی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام روح الله میرزایی قائم مقام دبیر ومعاون اجتماعی ومطالبه گری ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان کرمان با اشاره به رسالت خبرنگاران، گفت: خبرنگاران آمران  به معروف ونهی از منکر در جامعه هستند که با انتشار خبر‌های مثبت، خوبی‌ها را بیان وبا انتشار نقاط ضعف، نباید‌ها را به تصویر می‌کشند.

او افزود: با توجه به شرایط کاری آنان که بیان کننده حقایق جامعه هستند، در بعضی از مواقع نسبت به اخبار انتشاری خود تحت فشار وانتقاد قرار خواهند گرفت، که می‌توانند تقاضای حمایت از ستاد امر به معروف ونهی از منکر داشته باشند ومورد حمایت این نهاد قرار گیرند.

حجت الاسلام میرزایی در سفر خود به استان کرمان در این نشست از خبرنگاران درخواست کرد که امر به معروف ونهی از منکر را به مردم نشان دهند.

او با بیان اینکه در جامعه ما، مطالبه گری به درستی نشان داده نشده است، افزود: رسالت ستاد امر به معروف ونهی از منکر، وظیفه اجرایی نیست بلکه، طبق فرمایش مقام معظم رهبری، وظیفه احیایی باید داشته باشد.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه، امر به معروف ونهی از منکر، حق همه مردم است و در جایگاه علم وآگاهی، باید عنوان شود، تصریح کرد: امر به معروف ونهی از منکر یک واژه استقلالی است ودر نتیجه وظیفه همگانی را می‌طلبد.

مدیر کل امور استان‌ها ودستگاه‌های اجرایی ستاد امر به معروف ونهی ازمنکر کشور نیز در این نشست خبری با اشاره به رویکرد جدید وپویاسازی این ستاد بر توجه بیش از پیش به این واجب الهی مغفول مانده و تبیین روش‌های جدید تاکید کرد.

حجت الاسلام حامد ترکاشوند با بیان اینکه هر زمان نامی از امر به معروف آورده شده بحث عفاف وحجاب مطرح می‌شود در صورتی که این امر حوزه‌های مختلفی دارد.

او افزود: اگر بتوانیم مطالبه گری را به درستی درجامعه تشریح وتخصصی کنیم موج عظیم مردم به این فریضه الهی می‌پیوندند.

حجت الاسلام ترکاشوند به تبیین ۱۶ عرصه تخصصی در زمینه‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر، از جمله اجتماعی، اداری، اقتصادی، تعلیم و تربیت، حقوقی، فرهنگی، کارگری، مبارزه با مفاسد، هنر رسانه و دیگر عرصه‌ها اشاره و عنوان کرد: این ستاد که در سال ۱۳۷۲ تشکیل شد به فرموده امام راحل باید مردمی باشد تا بر فعالیت قوا نظارت داشته باشد.

در این مراسم از امام جمعه کرمان به دلیل همکاری با ستاد امربه معروف کشور تشکر وقدردانی شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.