فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از تبیین راهبرد‌های هدفمند پلیس برای تامین امنیت عزاداران حسینی با همکاری همیاران محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ محمدرضا فداء، فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در جلسه ارتقای امنیت اجتماعی ویژه ماه محرم که با حضور فرماندهان نظامی، روسای هیئت‌های مذهبی و همیاران محرم دیروز در سالن اندیشه پلیس شهر کرمان برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های پلیس کرمان در ایام ماه محرم گفت: با هماهنگی‌های انجام شده پلیس و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان از تمام ظرفیت‌های موجود برای ارتقای امنیت اجتماعی شهروندان در ماه محرم با همکاری و مشارکت همیاران محرم استفاده می‌ شود. 

او با اشاره به حضور گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس برای تامین نظم و امنیت عزاداری سرور و سالار شهیدان بیان کرد: پلیس کرمان در ایام ماه محرم، همچون سالیان گذشته با درک درست از خدمت به مردم و با جدیت و رافت در این راه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد.

سرهنگ فداء به اثرات مثبت حضور همیاران محرم در هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و بیان داشت: همیاران محرم، علاوه بر داشتن زبان لین می‌بایست هوشیار، دلسوز و دارای درک مناسب از شرایط و اتفاقات پیرامون و نیرنگ‌های دشمن باشند.

او هدف واقعه‌ کربلا را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: ماه محرم بهترین فرصت برای احیای این معروف فراموش شده در جامعه است و با رفتار و اعمال درست می‌توان از این ماه به عنوان بهترین و کامل‌ترین عامل در کنترل آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد؛ بنابراین همگان باید نهایت بهره را از درس‌های واقعه عاشورا بیاموزند و سرمشق زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان به لزوم رعایت تدابیر اتخاذ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرد و گفت: همیاران محرم نقش اساسی در برقراری نظم هیئت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خواهند داشت و همراهی آنان با ماموران انتظامی و دست اندرکاران اقامه عزای حسینی باعث خواهد شد تا مراسم‌ها و مجالس پیش بینی شده برای این مناسبت در کمال آرامش و به بهترین وجه ممکن و البته با رعایت موازین بهداشتی برگزار شود.

او با تاکید به اینکه افتخار پلیس، صیانت از عزاداران حسینی است، گفت: امیدواریم که ایام ماه محرم، موجب افزایش معنویت در جامعه و تزکیه نفس و پاکی قلب‌های همه هموطنان شود.

انتهای پیام/ م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار