مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمان گفت: دریافت خون و پلاسمای عزاداران حسینی با توجه به بحران کرونا طی ایام تاسوعا و عاشورا در پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان صورت می‌گیرد.


روح الله میرزایی،مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم گفت: برنامه دریافت خون و پلاسما از عزاداران حسینی با توجه به بحران کرونا در ایام تاسوعا و عاشورا در پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان صورت می‌گیرد.

او افزود:تمامی پایگاه‌های استان شامل کرمان، سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم در هر دو روز تاسوعا و عاشورا آماده ارائه خدمت هستند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان بیان داشت:در شهر کرمان پایگاه مرکزی واقع در بلوار۲۲ بهمن- جنب شرکت گاز و اداره اوقاف بصورت یکسره از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ فعال است.

میرزایی تصریح کرد: تمامی پایگاه‌های شهرستانی شامل سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم در شیفت صبح  روز تاسوعا و عاشورا از ساعت ۸:۳۰ الی اذان ظهر فعال است، پایگاه بم در روز تاسوعا علاوه بر شیفت صبح در شیفت عصر هم از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۹ فعال است و پایگاه رفسنجان در روز عاشورا علاوه بر شیفت صبح در شیفت عصر (بصورت یکسره از ۸:۳۰ صبح الی ۱۹) فعال است.

او تاکید کرد:بهبود یافتگان کووید ۱۹ که ۲۸ روز از بهبودی آن‌ها گذشته است با به همراه داشتن مدرکی دال بر سابقه ابتلا به کووید نیز می توانند برای اهدای پلاسما به پایگاه‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمان از تمامی عزاداران حسینی و اهداکنندگان در خواست کرد برنامه اهدا و نذر خون و پلاسمای خود را صرفا به ایام تاسوعا و عاشورا موکول نکنند و برای اهدای خون و پلاسما در طول ماه محرم و صفر برنامه ریزی کنند.

میرزایی بیان کرد:تمامی اهداکنندگانی که برای اولین بار مراجعه می کنند بایستی حتما کارت شناسایی ملی خود را به همراه داشته باشند. سایر اهداکنندگانی که سابقه اهدا را داشته اند همراه داشتن کارت شناسایی عکس دار معتبر الزامی است.

اوافزود:اهداکنندگان می توانند با مراجعه به سامانهnobatdehi.ibto.ir بصورت نوبت دهی اینترنتی روز و ساعتی که تمایل به اهدای خون دارند را مشخص کنند و طبق برنامه از قبل مشخص شده توسط خودشان به پایگاه مراجعه و اهدای خون انجام دهند.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار