رئیس کل دادگستری استان یزد بر تمرکز پرونده‌های امنیتی و حساس با موضوع جرائم اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در جلسه با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد و معاونان دادستان، گفت: اگر پرونده در دادسرا خوب بسته شود و پس از تکمیل مستندات و انجام تحقیقات، کیفرخواست جامعی صادر شود، کار برای سایر مراجع قضایی و محاکم برای اجرای عدالت و صدور احکام متقن راحت‌تر است.

او دوره فعلی کار در دستگاه قضایی را دوره کار جهادی ذکر کرد و افزود: در دوره‌ای که با تلاش‌های ریاست قوه قضائیه، و تحول و تعالی شکل گرفته در دستگاه عدلیه، دوره عزت و کرامت مقام قضایی محسوب می‌شود، باید با ارائه خدمت بی منت به مردم و کار جهادی این دوره را پاسداشت.

دهشیری قاطعیت، جدیت و روحیه انقلابی در کار را خواستار شد و تصریح کرد: دفاع از حقوق عامه و ارائه خدمت بی منت به مردم موجب ایجاد رضایتمندی آحاد جامعه و کسب وجهه برای دستگاه قضایی می‌شود و بدون تردید اجر و توشه‌ای برای عقبی و آخرت انسان خواهد بود.

او دقت و نظارت دقیق در تشکیل پرونده‌های کثیرالشاکی در در بدو امر در دادسرا را خواستار شد و گفت: ارجاع این چنین پرونده‌هایی به قضات متبحر، متخصص و دارای تجربه و مهارت کافی و رصد، نظارت، پایش و بررسی مستمر بعدی از روند رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی، بسیار می‌تواند اثر گذار در تسریع حل و فصل این گونه پرونده‌ها باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، بر تمرکز بر پرونده‌های امنیتی و حساس و پرونده‌های با موضوع جرائم اقتصادی تأکید کرد و اظهار داشت: برخورد مناسب و در خور در پرونده‌های کیفری، جرائم خشن و موارد مخل نظم و امنیت یکی از بهترین راهبردی است که دادسرا در تأمین نظم و امنیت می‌تواند داشته باشد.

او به لزوم دقت بر ظرافت‌ها و قابلیت‌های پیشگیری از وقوع جرم در برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: باید از همه ظرفیت‌های اجتماعی و سایر تأسیسات قانونی در موضوع پیشگیری از وقوع جرم بهره گرفت، چراکه همه اندیشمندان حوزه اجتماعی نیز به این نکته اذعان دارند که پیشگیری مقدم بر درمان است.

دهشیری، مطالبه گری و نظارت را وظیفه دادستانی برشمرد و گفت: ورود دادستان به بسیاری از مسائل عمومی و صیانت از حقوق عمومی بدون تردید با منافع برخی از افراد در تضاد است و همین امر نیز موجب جو سازی و هجمه علیه دستگاه قضایی می‌شود که البته نباید به واسطه این گونه حواشی میدان را خالی کرد و از حق مردم گذشت.

او اطلاع رسانی، صحیح، سریع و دقیق را حلقه گمشده عملکرد دادسرا دانست و تصریح کرد: با گزارش‌هایی که امروز ارائه شد و خیل عظیم اقداماتی که صورت گرفته است، انتظار است این برنامه‌ها به صورت حرفه‌ای و هوشمند به سمع و نظر مردم برسد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار