معاون رئیس کل دادگستری استان یزد از صلح و سازش پرونده ۸ میلیارد ریالی در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا حداد معاون رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به رسالت اصلی شورای حل اختلاف مبنی بر صلح و سازش در پرونده‌ها،گفت: شورا‌های حل اختلاف نهادی مردم محور است که توانسته است در نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش نقش بسیار موثری داشته باشد.

او افزود: در کنار اثر صلح و سازش در کاهش آماری پرونده‌ها می‌توان به کاهش آسیب‌های اجتماعی و بازگشت آرامش به طرفین پرونده نیز اشاره کرد.

حداد با اشاره به بخشنامه رییس دستگاه قضا در خصوص ارجاع پرونده‌ها از دادگاه و دادسرا به شورای حل اختلاف، تصریح کرد: اهمیت صلح و سازش و نقش آن در احقاق حق و پیشگیری از اطاله دادرسی، با اجرایی شدن آن در دستگاه قضایی و شورا‌های حل اختلاف صلح و سازش در دعاوی، روند رو به افزایشی داشته است.

حداد تصریح کرد: مبنای اصلی کار شورا‌های حل اختلاف صلح و سازش بوده که بهترین و بالاترین اقدام در جامعه نیز به حساب می‌آید و اگر به تقویت شورا‌های حل اختلاف برای تحقق این رسالت، اهتمام شود نتایج خوبی برای دستگاه قضا خواهد داشت.

او در پایان از تمامی زحمات و تلاش‌های بی دریغ شورای حل اختلاف ۷ یزد که به منظور نسبت به صلح و سازش و توسعه فرهنگ اصلاح ذات‌البین طرفین اقدام کردند قدردانی کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.