معاون دادگستری در امور شورا‌های حل اختلاف استان یزد گفت: با تلاش مجموعه شورای حل اختلاف یزد، یک فردِ محکوم به قصاص نفس از اجرای مجازات رهایی یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمد رضا حداد معاون رئیس کل دادگستری در امور شورا‌های حل اختلاف استان یزد از کاهش جمعیت کیفری زندانیان به عنوان یکی از سیاست‌های این شورا در سال‌های اخیر یاد کرد و افزود: در صورت باز شدن پای متهم و محکوم به زندان، ناامیدی بر او حاکم می‌شود و یکی از مراجعی که می‌تواند بخش اعظمی از این مشکلات را حل و فصل کند، شورای حل اختلاف است.

او با اشاره به بخشنامه رئیس قوه قضائیه برای کاهش جمعیت کیفری زندانیان، گفت: به همین منظور یک پرونده قصاص نفس که از سال ۱۳۹۴ در دادگاه مطرح و در حال رسیدگی بود از اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر به شعبه ۳۱ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان شهرستان یزد ارجاع و با همت اعضاء شورای حل اختلاف مستقر در زندان منتهی به مصالحه با اولیای دم شد.

حداد خاطرنشان کرد: تلاش‌های صورت گرفته با مدیریت مدیر کل زندان‌های استان و نظارت رئیس زندان مرکزی شهرستان یزد و همت اعضای شعبه ۳۱ شورای حل اختلاف انجام شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

او گفت:  این سومین بخشش محکوم به قصاص نفس در سال جاری در استان یزد است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.