مدیر کل استاندارد خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال تعداد ۳۵۲۰ بازرسی و تعداد ۳۴۶ مورد نمونه‌برداری از واحد‌های تولیدی و مراکز عرضه استان توسط کارشناسان این اداره کل صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  فهیمه مهمان نواز مدیر کل استاندارد خراسان شمالی گفت : نظارت کارشناسان اداره کل بر واحد‌های تولید مصالح ساختمانی افزایش یافته و واحد‌های تولیدی تحت پوشش اداره کل استاندارد از طریق نمونه‌برداری و انجام آزمون تحت نظارت هستند و در صورت مشاهده تخلف و عرضه محصولات بی‌کیفیت، طبق آیین‌نامه‌های اجرایی و مطابق قانون با آن‌ها رفتار خواهد شد.

او  افزود : یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی‌های این تولیدات با موازین استاندارد است.


بیشتر بخوانید 


مهمان نواز با اشاره به اینکه استاندارد و توجه به آن یکی از مقوله‌های ایجاد سلامت در جامعه و کیفی سازی کالا‌ها است، گفت: شهروندان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت استاندارد کالا‌های تولید داخل اطمینان حاصل کنند.

او افزود : کلیه محصولات تولید داخل مشمول رعایت استاندارد اجباری، ملزم به درج کد ده رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی کالا هستند که با ارسال این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ انقضای آن به مصرف شدگان اعلام شود.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.