حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه ابعاد مختلف قیام خونین ۱۷ شهریور سال۵۷ برای نسل جوان امروز باید تبیین شود، گفت: ۱۷ شهریور سرآغاز طوفان انقلاب اسلامی بر ضد نظام ستم شاهی و استکبار جهانی بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت الاسلام علی چراغی پور سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام  در مراسم گرامیداشت شهدای قیام ۱۷ شهریور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، گفت: قیام خونین ۱۷ شهریور نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ شد.

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه ۱۷ شهریور از ایام الله است، اظهار کرد: ملت ایران اسلامی یاد ایامی را مانند ۱۷ شهریور را زنده نگاه می‌دارند، این روز آغاز نهضت مقدس انقلاب اسلامی است و امروز وظیفه ماست که این روز‌ها و ایام الله را برای نسل جوان و نوجوان جامعه بیان و تبیین کنیم.

او بیان کرد: ابعاد عظیم کشتار و سرکوب مردم بی‌گناه در روز ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ باعث شد تا مردم انقلابی ایران اسلامی در حرکت خود بر علیه رژیم ستم شاهی مصمم‌تر گردند و در این بین رهبری مدبرانه حضرت امام خمینی (ره) نقشی به سزا داشت.

چراغی پور یادآور شد: انقلاب اسلامی در طول بیش از ۴۰ سال گذشته حوادث و رویداد‌های بزرگی را پست سر گذاشته است و با جانفشانی و ایثارگری شهدا ثمره قیام خونین ۱۷ شهریور به بار نشست و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.