مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از برقدار کردن هفت روستای بالای پنج خانوار در استان کردستان در طول سال جاری با اعتباری بیش از ۱۹ میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: امسال روستای صالح دیلان در بانه، قیصه در بیجار و روستا‌های پیران کهنه، دره مر، لیوسفلی، لیوعلیا و کانی کبود در مریوان به شبکه سراسری برق متصل شد.

او با اشاره به اینکه با برقرسانی به این روستاها، ۱۱۲ خانوار از برق بهره‌مند شدند، افزود: با تأمین برق ۶ روستای دیگر در شهرستان‌های بانه و کامیاران در سال جاری، تمام روستا‌های بالای پنج خانوار استان از نعمت برق برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: برقرسانی به روستا‌های بدون برق استان به دلیل مشکلاتی از جمله وضعیت توپوگرافی نامناسب و سخت‌گذر بودن این مناطق، دشوار است، اما وزارت نیرو تمام تلاش خود را برای انجام این مهم بکار گرفته است.

لهونیان با بیان اینکه تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار استان دارای برق هستند، اظهار داشت: برقدار کردن روستاها، یک از شاخص‌های رسیدن به توسعه پایدار در بخش روستایی و ابزاری برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها است.

در حال حاضر ۶۶۴ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار بوده و ضریب نفوذ برق در شهر‌ها ۱۰۰ درصد است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.