معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: ویژگی که این دانشگاه را متمایز می‌کند آموزش مهارت است که دانش آموخته را به سمت کارآفرینی می‌برد تا بتواند در جامعه گره گشا باشد.

دستی که مهارت دارد بیکار نمی‌ماندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مختار جلالی، معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی کشور امروز در سفر به کرمان باشاره به اینکه دانشگاه ۳نسل آموزشی پژوهشی، مهارت محور، جامعه محور دارد گفت: این دانشگاه در سال ۱۳۷۲ تشکیل شد که هدف نسل سوم بود.

او بابیان اینکه تاکنون اقدامات مهم و موثری انجام شده است افزود:این دانشگاه تاکنون ۲میلیون دانش آموخته داشته و ۲۰۰هزار دانشجو به صورت مستمر فعالیت می‌کنند.

جلالی تصریح کرد:همچنین ۳۰هزار مدرس در ۸۰۰ کد رشته و در ۴حوزه صنعت، کشاورزی و مدیریت و هنر فعال هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های ایجاد شده گفت: ۶۰درصد دروس عملی و ۴۰درصد نظری است و دانشجویان باید واحد‌های عملی را باخوب شدن شرایط کرونایی حتما حضور پیدا کنند.

جلالی هدف اصلی این دانشگاه را حرکت به سمت مهارت و ایجاد کسب و کار و کارآفرینی است تا هر دانش آموخته بتواند برای خود و دیگران شغل ایجاد کند.

او اظهار داشت: درحال حاضر نیز ۱۰هزار دانشجوی خارجی نیز در سراسر کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و آموزش‌ها باتوجه به بیماری کرونا مجازی هستند و این باعث آموزش در سطح بین المللی شدن می‌شود.

او تاکید کرد: علم اگر سود و کاربردی نداشته باشد ارزش ندارد.

همچنین محسن شمسی، رییس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان که بالباس کار در جلسه حضور پیدا کرده بود گفت:در کنار فعالیت‌های علمی باید به مسائل فرهنگی هم توجه داشته باشیم چراکه لباس کار درجامعه جایگاه واقعی خود را ندارد و باید این جایگاه را پیدا کند مانند لباس پلیسی که در جامعه معرف حرفه و کار آن‌ها است.

او با تاکید بر کسب مدرک درکنار علم و مهارت گفت: دانشگاه علمی کاربردی تلاش میکند تا بستر مناسب رابرای رشد و شکوفایی دانشجویان فراهم می‌کند.

او افزود: در این دانشگاه فقط به آموزش‌های تئوری بسنده نمی‌شود بلکه علم به عمل تبدیل می‌شود.

شمسی تصریح کرد:دانشگاه علمی کاربردی زاییده انقلاب اسلامی است و در دانشگاه علمی کاربردی قرارمان بر این است که بعد از تمام شدن تحصیل آن‌ها جایی برای اشتغال ایجاد شود.

شمسی بیان کرد: ۶۰درصد آموزش‌های این دانشگاه عملی است که با کمک دانشجویان بایستی به عمل تبدیل شود.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان گفت: باتوجه به اینکه شهر‌های زرند و سیرجان شهر‌های صنعتی و معدنی هستند لذا از دو سال پیش مسئولین به فکر تربیت نیرو‌های بومی در این حوزه‌ها افتادند که اکنون در رشته‌های معدن، متالوژی و تاسیسات در این دانشگاه پذیرش دانشجو داریم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار