استاندار کرمان گفت: اجباری برای آموزش حضوری دانش آموزان در این استان وجود ندارد و تشخیص این امر برعهده والدین گذاشته شده سلامت مردم و دانش آموزان جزو اولویتهاست.

سلامت مردم و دانش آموزان جزو اولویتهاستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدایی، استاندار کرمان امروز در نشست ستاد مقابله با کرونا گفت: اصل بر برگزاری کلاس‌های حضوری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی است و باید فاصله بین دانش آموزان یک تا یک و نیم متر باشد.

او افزود: تصمیمات متفاوتی طی روز‌های گذشته در مورد بازگشایی مدارس اعلام شد که در فضای مجازی بازخورد‌های متفاوتی داشت.

استاندار کرمان گفت: در نشست‌های شورای آموزش و پرورش و ستاد کرونای استان کرمان پنج اصل مبنای بازگشایی مدارس قرار گرفت و بر مبنای این اصول تصمیمات اجرایی اتخاذ می‌شود.

فدایی تصریح کرد: آموزش و پرورش در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود، ضمن اینکه سلامت مردم و دانش آموزان جزو اولویت‌هاست.

او با تاکید بر ارجحیت آموزش حضوری، افزود: دولت و آموزش و پرورش باید امکانات دسترسی به آموزش حضوری و مجازی را فراهم کنند و والدین دانش آموز مجاز به تصمیم‌گیری درباره نحوه آموزش فرزندان هستند و این موارد از اصول بازگشایی مدارس است.

فدایی بیان داشت: باید تکلیف آموزش دانش‌آموزان مشخص شود که دانش آموز به صورت روش آموزش حضوری، آنلاین یا آفلاین آموزش فراگیرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق اجرا شود، اظهار داشت: آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت خواهند کرد.

فدایی افزود: کارگروهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، شهرداری کرمان، پلیس راهور، معاونت امور عمرانی استانداری و نماینده انجمن اولیا و مربیان در خصوص سرویس‌های مدارس تصمیم گیری کنند و مصوبه آن در سایر شهر‌ها اجراه شود.

او با اشاره به اینکه زمان برگزاری کلاس‌ها به یک سوم رسیده، گفت: کلاس‌های ۴۰ نفره به سه قسمت تقسیم شده و کلاس‌ها به‌صورت روز‌های زوج و فرد برگزار می‌شوند و هر کلاس نیز ۱۰ یا ۱۵ نفره تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.