با رعایت شرایط خاص صورت می گیرد؛

برگزاری مراسم های مذهبی در کرمان

استاندار کرمان از برگزاری عزاداری های ماه محرم و دعای عرفه با رعایت شرایط خاص در کرمان خبر داد.

استانداری کرمان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدائی، استاندار کرمان، امروز در جلسه ستاد مدیریت کرونا  استان  که در استانداری کرمان برگزار شد، با اشاره به نزدیکی ماه محرم و صفر و آغاز عزاداری‌ها، گفت: در ماه‌های محرم و صفر اصل بر این است که عزاداری همراه با حفظ سلامتی مردم انجام گیرد. 

او افزود: بهتر است عزاداری‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی و  با تراکم  و زمان کم تر برگزار شود.

فدائی از مردم خواست، نذورات خود  را تا حد ممکن به‌ صورت نقدی و خشک ادا کنند و اگر نذوراتشان به‌ صورت پخته است، کاملا بهداشتی بسته‌بندی شوند.

او از برگزاری دعای عرفه نیز سخن گفت و بیان داشت: برگزاری دعای عرفه؛ اگر در فضای باز و با رعایت فاصله و زدن ماسک اجرا شود، هیچ مشکلی ندارد؛ بنابراین دعای عرفه را می توان با رعایت کامل پروتکل‌ها به خوبی برگزار کرد.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که برگزاری کنکور با رعایت پروتکل‌ها در زمان تعیین شده برگزار می‌شود، تصریح کرد: احتمالا تعداد روز‌های برگزاری کنکور امسال افزایش پیدا می‌کند.

 او با اشاره به اینکه باید با تجمع دست فروشان و جمعه بازار در میدان ارگ و هر جای دیگر براساس مصوبات برخورد شود، بیان کرد: عنوان شده در برخی از ادارات با تجمع کارمندان و ارباب رجوع مواجه هستیم که ناظران باید با آن اداره برخورد کنند.

فدائی با بیان این مطلب که در استان کرمان منطقه سفید نداریم، افزود: در ۸ روز گذشته وضعیت ابتلا در استان کرمان ثابت بوده است و امیدواریم با اقداماتی که در استان کلید خورده، شاهد کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا باشیم.

او بیان داشت: برنامه‌ریزی‌ها برای این بیماری باید بلندمدت صورت گیرد و همه باید با این بیماری مقابله کنند که این موضوع نیاز به روحیه بالا و همکاری مردم  دارد. 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه با تخلفات و متخلفان با قاطعیت برخورد خواهیم کرد، تصریح کرد: اگر به دنبال کاهش ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا هستیم، باید نظارت‌ها به جدیت دنبال شود.

او با تاکید بر آنکه تالار‌ها ضوابط را رعایت کنند، تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نظارت جدی بر قیمت ماسک داشته باشد.

استاندار کرمان با اشاره به راه‌اندازی گشت ویژه در سطح استان گفت: حضور قاضی در گشت‌های ویژه الزامی است.

او بیان داشت: دستگاه‌های دولتی موظف هستند تا یک ماه، تابلو‌های تبلیغاتی خود را به منظور اطلاع رسانی درباره کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

حمید رضا رشیدی‌نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر در اوج پیک کرونا هستیم، گفت: ۱۹۶ بیمار تا ساعت ۱۰ دیشب در بیمارستان افضلی پور شهر کرمان بستری بودند و امیدواریم در دو سه هفته آینده روند کاهشی را شاهد باشیم. 

او عنوان کرد: توزیع و قیمت گذاری ماسک برعهده اداره صمت و نظارت بر آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و هرچه تعداد مراکز توزیع  ماسک بیشتر شود و  ماسک راحت تر در دسترس مردم قرار گیرد، بهتر است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.