نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تسریع در روند ساخت سد کوهبرد کهگیلویه ،پیش بینی می شود این سد تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت اسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: با بهره برداری از این سد ،بخش کشاورزی و گردشگری منطقه حومه غربی دهدشت توسعه یافته و بخش کشاورزی منطقه متحول می شود.

او  توسعه بخش کشاورزی را از مهمترین مزایای ساخت سد کوهبرد دانست و بیان کرد:  با اجرای این سد ۳۵۰ هکتار از اراضی دیم حومه غربی دهدشت به آبی تبدیل خواهد شد.

موحد افزود: با توجه به اشغالزایی این طرح نیاز است جهاد کشاورزی با تامین زیرساخت ها ،بهره برداران را برای کشت محصولات کشاورزی حمایت کند.

علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه نیز در این بازدید ظرفیت ذخیره سازی سالانه سد کوهبرد را ۲/۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

اتابک بیان کرد: سد کوه برد از طرح های مهم شهرستان بوده و نقش اساسی در فعال سازی بخش های کشاورزی ،گردشگری و اشتغال منطقه دارد.

او افزود: تاکنون برای ساخت این طرح افزون بر ۲۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

اتابک با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی سد کوهبرد ،گفت: برای تکمیل کردن ساخت این سد امسال ۱۱۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است .

او بیان کرد: عملیات اجرایی سد کوهبرد از سال ۹۰ با هدف کنترل سیلاب، توسعه گردشگری و آبیاری اراضی کشاورزی دیم حومه غربی دهدشت در شهرستان کهگیلویه آغاز شد.

احسان تابش نژاد مجری سد شهید دلنسب یا کوهبرد کهگیلویه ،مشخصات فنی این طرح را شامل طول تاج  ۳۶۰ متر، ارتفاع از کف ۲۶ متر، عرض کف سد ۱۱۰ متر و عرض تاج هشت متر اعلام کرد.

تابش نژاد افزود: تاکنون ۲۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی برای ساخت سد انجام و تا پایان طرح نیز ۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی نیز باید اجرا شود.
او افزود: تاکنون ۱۸ متر از ارتفاع سد کوهبرد ساخته شده  که تا پایان امسال هشت متر و ۵۰ سانتی متر باقی مانده از ارتفاع این سد ساخته شد و عملیات آبگیری آن صورت می گیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.