مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۱۲ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۱۲ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف یک تن و ۴۳ کیلو مواد افیونی در شهرستان "ایرانشهر

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از درگیری مسلحانه تکاوران پلیس با سوداگران مرگ و کشف یک تن و ۴۳ کیلو مواد افیونی در شهرستان "ایرانشهر" خبر داد.

سردار "محمد قنبری گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایرانشهر با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله سنگین موادمخدر، توسط اعضای یک باندحرفه‌ای قاچاق مواد افیونی از حوزه شهرستان "ایرانشهر" به مرکز کشور دست یافتند.

او  افزود: تیم عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایرانشهر پس از یک سری کار گسترده اطلاعاتی و رصد منطقه، شب گذشته اعضای این باند مسلح را که با ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در یکی از محور‌های فرعی این شهرستان در حال انتقال محموله مواد مخدر به سمت شهرستان "دلگان"بودند، شناسایی و به صورت نامحسوس قاچاقچیان را تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: سوداگران مرگ به محض ورود به منطقه کمین پلیس با عوامل انتظامی درگیر که پس از ساعتی درگیری با توجه به آتش پر حجم تکاوران پلیس عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودرو‌های حامل مواد مخدر و استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

سردار قنبری بیان داشت: در نهایت با اقدام به موقع مأموران، یک نفر از قاچاقچیان دستگیر و در ادامه طی بازرسی از خودرو‌های توقیفی، یک تن و ۴۳ کیلو و ۱۰۰ گرم مواد مخدر شامل ۸۹۹ کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک و ۱۴۴ کیلو گرم حشیش به همراه یک قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات جنگی کشف شد.

او  با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای این باند خاطر نشان کرد: مأموران نیروی انتظامی در گلوگاه‌ها و ورودی‌های قاچاق مواد مخدر در سطح استان حضوری فعال دارند و در راه مبارزه با مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهند کرد.

محموله گازوئیل قاچاق به مقصد نرسید

با تلاش مأموران یگان تکاوری "نیکشهر" ۳۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق قبل از رسیدن به مقصد کشف شد.

سرهنگ"حمید نوری  گفت: مأموران یگان تکاوری در راستای اجرای طرح پیشگیری از قاچاق منابع ملی در هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی "ایرانشهر به نیکشهر" به یک دستگاه تانکر کشنده نفت کش اسکانیا مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از این خودور ۳۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف و این تانکر نیز توقیف شد، گفت: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان "نیکشهر" با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با پدیده شوم قاچاق کالا، سوخت و سرمایه‌های ملی خاطر نشان کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

کشف دپوی ۱۰ میلیارد ریالی داروی قاچاق در زاهدان

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از کشف دپوی ۱۰ میلیارد ریال انواع داروی قاچاق در بازرسی از یک انبار در شهر زاهدان خبر داد.

سرهنگ "حمیدرضا اکبری گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی سودجو با دپوی مقادیری قابل توجه دارو در یک انبار در محدوده محله "شیرآباد" شهر زاهدان قصد خروج غیر قانونی آن‌ها از مرز‌های شرقی کشور را دارد موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او  با اشاره به اینکه مأموران پس از انجام تحقیقات و حصول اطمینان از موضوع با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل، ۴۳ هزار و ۹۷۰ عدد انواع قرص و کپسول و تعداد هزار و ۴۱۸ عدد انواع آمپول را که همگی فاقد مجوز‌های حمل و باربری قانونی بودند، کشف کردند، گفت: ارزش ریالی دارو‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک فرد متخلف در این رابطه خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی‌های تکمیلی به قصد و نیت خود برای انتقال غیر قانونی این دارو‌ها به کشور‌های همسایه اعتراف و سپس با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان با اشاره به تأثیر بسیار بد پدیده قاچاق بر اقتصاد کشور از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انهدام باند سارقان احشام با ۲۰ فقره سرقت

با تلاش کار آگاهان پلیس آگاهی شهرستان "زهک" اعضای باند ۴ نفره سارقان احشام با ۲۰ فقره سرقت به دام افتادند.

سرهنگ "آیت الله قره گوزلو" فرمانده انتظامی شهرستان زهک گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام از محل‌های نگهداری احشام در روستا‌های شهرستان "زهک" موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی صحنه‌های سرقت و انجام یک سری اقدامات تخصصی یکی از اعضای این باند سرقت را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی او را در اقدامی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ قره گوزلو بیان داشت: این سارق ۳۵ ساله که پس رو به رو شدن با ادله محکم پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در بازجوئی‌های تکمیلی به ۲۰ فقره سرقت احشام با همدستی ۲ نفر از دوستان خود از روستا‌های این شهرستان و شهرستان‌های مجاور اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زهک تصریح کرد: دیگر همدستان این متهم نیز که بین ۳۲ تا ۳۵ سال سن داشتند طی چند عملیات ضربتی در نقاط مختلف شهرستان دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: در تحقیقات انجام شده از سارقان مشخص شد که آن‌ها در طول روز با پرسه زنی در روستا‌های شهرستان، دامداری‌های مورد نظر خود را انتخاب و شبانه به وسیله ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ اقدام به سرقت احشام از دادمداری‌های مذکور می‌کردند و سپس احشام مسروقه را در به صورت تکی در شهرستان‌های شمالی استان به فروش می‌رساندند.

او با اشاره به توقیف هر ۲ خودروی استفاده شده در این سرقت‌ها خاطر نشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و با قرار صادره روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زهک به دام پروران توصیه کرد: با رعایت نکات ایمنی از قبیل حصارکشی‌های بلند و مستحکم و نصب درب و حفاظ‌های استاندارد در محل‌های نگهداری احشام خود، فرصت را از سارقان احشام گرفته و آن‌ها را در رسیدن به مقاصد شومشان ناکام بگذارند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مورد را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهید.

کشف ۲۳ هزار لیتر قیر قاچاق در زاهدان

ماموران انتظامی ایست و بازرسی کوله سنگی استان در بازرسی از یک دستگاه تریلی نفتکش ۲۳ هزار و ۱۲۰ لیتر قیر قاچاق کشف کردند.

سرهنگ حسین علیزاده مقدم رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: در اجرای طرح برخورد با قاچاق فراورده‌های نفتی و به منظور حمایت از تولید ملی و تولید کنندگان داخلی، ماموران انتظامی ایست بازرسی کوله سنگی استان به یک دستگاه نفتکش مشکوک شدند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده، در بازرسی از تانکر آن مقدار ۲۳ هزار و ۱۲۰ لیتر قیر قاچاق خارج از شبکه توزیع کشف کردند.

"سرهنگ علیزاده مقدم" با اشاره به توقیف یک دستگاه خودرو و دستگیری یک نفر متخلف در این رابطه افزود: متهم به مراجع قضائی معرفی شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به اینکه قاچاق کالا و سوخت، حیات اقتصادی یک جامعه را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان و با جدیت همواره با قاچاقچیان و اخلال گران نظام اقتصادی کشور مبارزه خواهد کرد.

پایان کار سارق حرفه‌ای منزل در ایرانشهر

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از شناسایی و دستگیری سارق حرفه‌ای منازل با ۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل با شیوه و شگردی یکسان در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در صحنه‌های سرقت به جمع آوری سرنخ‌های موجود پرداخته و موفق شدند متهم را شناسایی کرده و در یک عملیات غافلگیرانه او را هنگام پرسه زنی در یکی از محله‌های شهر دستگیر کنند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: این سارق ۲۷ ساله ابتدا منکر هرگونه سرقت شد، اما پس از رو به رو شدن با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و در ادامه به ۴ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ کیخا خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر در پایان از شهروندان خواست تا به تردد افراد غریبه و مشکوک در محلات مسکونی حساس باشند و درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ شهرستان اطلاع دهند

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار