مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ششم شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ششم شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف یک تن و ۸۰ کیلوگرم  مواد افیونی

فرمانده انتظامی استان از کشف یک تن و ۸۰ کیلوگرم  مواد افیونی و دستگیری ۲ سوداگر مرگ، در درگیری مسلحانه پلیس با اعضای یک باندحرفه‌ای قاچاق مواد مخدر در شهرستان "ایرانشهر" خبر داد.

سردار "محمد قنبری گفت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان "ایرانشهر" با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به سرنخ‌هایی از جابه جایی محموله سنگین مواد مخدر توسط اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق از شهرستان "خاش"به حوزه شهرستان "ایرانشهر" دست یافتند.

او  افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "ایرانشهر" پس از چند روز کار گسترده اطلاعاتی با رصد منطقه، عصر روز گذشته اعضای این باند مسلح را که با ۳ دستگاه پژو ۴۰۵ در حال جابه جایی محموله سنگین مواد افیونی در یکی از محور‌های فرعی "خاش" به "ایرانشهر" بودند، شناسایی کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: سوداگران مرگ به محض ورود به منطقه کمین مأموران، با عوامل انتظامی درگیر و پس از مواجه شدن با آتش پر حجم تکاوران پلیس مجبور به رها کردن خودرو‌ها و فرار به سمت نخلستان‌های اطراف شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در نهایت با عکس العمل سریع تکاوران پلیس ۲ نفر از سوداگران مرگ دستگیر و در بازرسی از خودرو‌های توقیفی از آنها، یک تن و ۸۰ کیلو و ۹۵۰ گرم مواد افیونی، شامل ۹۹۳ کیلو و ۹۵۰ گرم تریاک و ۸۷ کیلو شیشه به همراه ۲ قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات جنگی کشف شد.

سردار قنبری در خاتمه با اشاره به معرفی متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی، بر عزم جدی پلیس در برخورد با سوداگران مرگ تأکید کرد و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در اختیار نیروی انتظامی قرار دهند.

عاملان ربایش نوجوان زاهدانی  دستگیر شدند

سردار " احمد طاهری " جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، گفت: در مهرماه سال ۹۸ نوجوانی ۱۶ ساله در یکی از محلات شهر زاهدان در مسیر مدرسه توسط سرنشینان یک دستگاه سواری ۴۰۵ ربوده و به مکانی نا معلوم منتقل می‌شود.

او افزود: بلافاصله تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی مأمور رسیدگی به پرونده شده و تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری عاملان این آدم ربایی و آزاد سازی این نوجوان آغاز کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد عاملان این آدم ربایی به دلیل اختلافات مالی با یکی از بستگان این نوجوان، اقدام به ربایش او کرده و برای آزاد سازی اش درخواست مبلغ ۵ میلیارد ریال پول کرده اند.

سردار طاهری گفت: در نهایت با تلاش‌های شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی و اقدامات تخصصی صورت گرفت آدم ربایان مجبور به آزاد سازی این نوجوان شده و پس از ۲۰ روز گروگانگیری او را در یکی محلات زاهدان رها و از استان متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: تلاش پلیس برای دستگیری متهمان متواری این پرونده ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل اخباری مبنی بر تردد مجدد آن‌ها در شهر زاهدان بدست آمد و تحقیقات برای شناسایی مخفیگاهشان آغاز شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در نهایت با تلاش صورت گرفته مخفیگاه آدم ربایان در یکی از محلات زاهدان شناسایی و صبح روز گذشته هر ۲ متهم در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

سردار طاهری خاطر نشان کرد: در این رابطه هر ۲ متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

توقیف ۷ فروند شناور حامل سوخت قاچاق در مرز‌های جنوبی سیستان وبلوچستان

جانشین پایگاه دریابانی چابهار از توقیف هفت فروند شناور حامل فرآورده‌های سوختی قاچاق  در مرزهای جنوبی استان خبرداد.

سرهنگ‌دوم "احمد یاربندانی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و فرآورده‌های سوختی، دریابانان پایگاه دریابانی چابهار با تشدید اقدامات کنترلی علیه قاچاقچیان موفق شدند مقادیری فرآورده‌های سوختی قاچاق را کشف کنند.

جانشین پایگاه دریابانی چابهار در ادامه با اشاره به اجرای مأموریت موفقیت آمیز توسط دریابانان اظهار داشت: مأموران در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف هفت فروند شناور مقدار ۴ هزار و ۸۰۰ لیترسوخت قاچاق را کشف کنند.

او  افزود: برابر با اعلام کارشناسان، ارزش فرآورده‌های سوختی کشف شده ۷۱ میلیون ریال برآورد شده است

رمز گشایی از پرونده قتل جوان نیکشهری

سرهنگ "حمید نوری" فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر  گفت: در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه سال ۹۸، در پی پیدایش جسد مردی جوان در حاشیه شهر نیکشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: با حضور کار آگاهان پلیس آگاهی در صحنه جسد جوانی ۳۰ ساله که بر اثر ضربات چاقو به ناحیه گردن و قفسه سینه به قتل رسیده بود روئیت و تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت آغاز شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر بیان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام یکسری اقدام تخصصی، ۴۸ ساعت پس از وقوع این جنایت به جوانی ۲۰ ساله مضنون و با هماهنگی قضائی او را دستگیر کردند.

سرهنگ نوری در ادامه گفت: سرانجام در نتیجه تحقیقات تخصصی پلیس، متهم پس از ۱۵ ماه سکوت مجبور به بازگویی حقیقت شد و به مشارکت همسر مقتول در وقوع این جنایت اعتراف کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با هماهنگی قضائی و با کمک مأموران نسوان شهرستان همسر ۲۵ مقتول دستگیر که متهم در تحقیقات تکمیلی پلیس به جنایت ارتکابی خود اعتراف و اظهار داشت به دلیل اختلافات چند ساله با همسرش تصمیم به قتل او گرفته و پس از دادن قرص خواب به او، با کمک این جوان با ضربات چاقو همسر خود را به قتل رسانده و شبانه جسدش را به حاشیه نیکشهر انتقال داده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهرخاطر نشان کرد: متهم پس از اعتراف به بزه ارتکابی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف ۲ فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق  در چابهار

جانشین پایگاه دریابانی چابهار از توقیف ۲ فروند شناور صیادی حامل فرآورده‌های سوختی قاچاق خبرداد.

 سرهنگ‌دوم "یاربندانی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و فرآورده‌های سوختی دریابانان با تشدید اقدامات کنترلی علیه قاچاقچیان موفق شدند مقادیر قابل توجهی فرآورده‌های سوختی را کشف کنند.

جانشین پایگاه دریابانی چابهار در ادامه با اشاره به اجرای مأموریت موفقیت آمیز توسط دریابانان اظهار داشت: مأموران در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف ۲ فروند شناور صیادی مقدار ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف کنند.

او  افزود: برابر با اعلام کارشناسان، ارزش محموله کشف شده ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف سوخت قاچاق در"میلک"

فرمانده انتظامی شهرستان "هیرمند" از کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی تانکردار در پایانه مرزی "میلک" خبر داد.

سرهنگ " حسین سنچولی گفت: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان فرآورده‌های نفتی، ماموران انتظامی شهرستان "هیرمند" حین کنترل خودرو‌های عبوری در پایانه مرزی "میلک" به یک دستگاه تریلی تانکردار مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران در بازرسی از خودرو متوقف شده ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل خارج از شبکه توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "هیرمند" با بیان اینکه در این رابطه یک نفر متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، خاطر نشان کرد: طرح‌های عملیاتی مبارزه با قاچاق سوخت به صورت برنامه ریزی شده به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و سعی و تلاش پلیس بر این است که با متخلفان و افراد سودجو که دنبال منافع غیر قانونی خود هستند به شدت برخورد کند.

سارق خیابان هیرمند زابل دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای کابل‌های برق وکشف ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در پی ۲ فقره سرقت کابل برق در خیابان هیرمند شهرستان زابل بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان زابل در ادامه پایش‌های اطلاعاتی و گشت زنی هدفمند در نقاط جرم خیز موفق به شناسایی یک سارق کابل برق شدند و آن را تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل بیان داشت: پس از هماهنگی با مقام قضایی سارق ۲۰ ساله در یک عملیات ضربتی و هدفمند در مخفیگاهش درخیابان هیرمند دستگیر و پس از انجام تحقیقات پلیسی به ۵ فقره سرقت کابل‌های برق وفروش به یک مالخر درخیابان شهید باهنر اعتراف کرد.

"ثمره حسینی" درپایان با اشاره به دستگیری مالخر، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک دراین خصوص را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده تا در سریعترین زمان اقدام لازم انجام شود.

خواب آلودگی در محور"ایرانشهر -خاش" حادثه آفرید

واژگونی یک دستگاه پراید در محور "ایرانشهر - خاش" استان یک کشته برجای گذاشت.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده" رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: عصر روز گذشته در پی گزارش یک فقره واژگونی در محور "ایرانشهر –خاش" بلافاصله اکیپ گشت تصادفات پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه پراید از جاده منحرف و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این حادثه متأسفانه راننده ۳۵ ساله خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت می‌کند.

"سرهنگ بهروزی زاده" خاطر نشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه ناتوانی راننده در کنترل خودرو به علت خستگی و خواب آلودگی را علت تامه این حادثه اعلام کرده است.

او  با ابراز تاسف از این حادثه دلخراش از رانندگان خواست به ازای هر ۲ ساعت رانندگی حداقل ۱۵ دقیقه استراحت را در برنامه سفر خود داشته باشند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار