مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۱۱ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۱۱ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۳۰ میلیارد ریال انواع لوازم آرایشی و بهداشتی

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف بیش از ۳۰ میلیارد ریال انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و اقلام دارویی غیر مجاز قاچاق در بازرسی از یک انبار در شهر چابهار خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخا مقدم " فرمانده انتظامی شهرستان چابهار  گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان چابهار با انجام یک سری اقدامات تخصصی، فردی سودجو را که اقدام به دپوی مقادیری قابل توجه، لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق، در انبار یک مجتمع تجاری در شهر چابهار کرده بود، شناسایی کردند.

او  افزود: مأموران پس از حصول اطمینان از موضوع با هماهنگی قضائی، به همراه بازرسان اداره تعزیرات حکومتی و اداره صنعت و معدن شهرستان به محل اعزام و در بازرسی از انبار مذکور، تعداد یک میلیون ۱۰۹ هزار و ۵۳ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را به همراه ۱۰ هزار و ۶۵ قلم انواع داروی غیر مجاز قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: ارزش اقلام کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ کیخا مقدم خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  با اشاره به عزم جدی پلیس در برخورد قاطعانه با پدیده قاچاق، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دستگیری سارقان مغازه، هنگام سرقت

سرهنگ "حیدر علی کیخا مقدم  گفت: شب گذشته ماموران کلانتری ۱۴ در حال گشت زنی در محدوده منطقه آزاد چابهار بودند که در یکی از خیابان‌های فرعی، جوانی را با صورت پوشیده مشاهده و برای دستگیری او وارد عمل شدند.

او افزود: این فرد به محض مشاهده ماموارن متواری و با فریاد‌های خود سعی کرد همدستانش را که در داخل یک مغازه مشغول سرقت بودند، متوجه حضور ماموران کرده تا متواری شوند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با این اقدام، بلافاصله هر ۳ متهم تحت تعقیب ماموران قرار گرفتند و پس از تعقیب و گریزی کوتاه، با سرعت عمل مأموران متوقف و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار، اظهار داشت: این ۳ متهم ۲۴، ۲۶ و ۲۸ ساله که توجیهی برای عمل خود نداشتند پس از انتقال به کلانتری به بزه ارتکابی اعتراف کردند.

سرهنگ کیخای مقدم، تصریح کرد: هر ۳ متهم برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی شهرستان منتقل و تحقیقات از آن‌ها ادامه دارد.

کشف سوخت قاچاق با  اسناد گمرکی جعلی

فرمانده انتظامی "هیرمند" از کشف سوخت قاچاق با استفاده از اسناد گمرکی جعلی خبرداد.

سرهنگ "حسینعلی سنچولی گفت: درپی خبری مبنی بر اینکه یک شبکه قاچاق سازمان یافته سوخت با استفاده از اسناد گمرکی جعلی از یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان، تحت عنوان یک شرکت، محموله سوخت گازوئیل را با عنوان هیدروکربن بارنامه و سپس در پوشش خودرو‌های ترانزیتی به پایانه مرزی "میلک" انتقال می‌دهند، اقدامات اطلاعاتی در راستای شناسایی عوامل و جلوگیری از قاچاق سوخت در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: در این راستا یک دستگاه خودروی کشنده حامل سوخت مورد شناسایی و پس از توقیف، در بازرسی از آن ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این عملیات یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد، خاطر نشان کرد: فرد متخلف قصد انتقال سرمایه ملی از کشور را داشت که در این امر ناکام ماند.

فرمانده انتظامی شهرستان هیرمند با تأکید بر استمرار طرح‌های عملیاتی مبارزه با قاچاق سوخت، بیان کرد: سعی و تلاش پلیس بر این است با همکاری و همدلی مردم و دیگر سازمان‌های مرتبط با این پدیده که چیزی جزء ضربه به منافع کشور نیست به صورت مستمر مقابله کند.

فوت یک پسر بچه ۳ ساله در اثر برق گرفتگی

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از فوت یک پسر بچه ۳ ساله در اثر برق گرفتگی درشهرک محمد شاهکرم شهرستان زهک خبر داد.

سرهنگ " احمد ثمره حسینی گفت: برابر اعلام کلانتری ۱۱ این شهرستان مبنی بر اینکه فردی با مراجعه حضوری به آن یگان اعلام داشته، پسر ۳ ساله اش در پی اتصال سه راه برق ماشین لباس شویی دچار برق گرفتگی شده و او را به بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان زابل منتقل کرده است.

او  در ادامه افزود: ماموران کلانتری بلافاصله به بیمارستان امیرالمومنین (ع) اعزام و مشاهده کردند که پسر بچه ۳ ساله دچار برق گرفتگی شده و به بیمارستان منتقل که متاسفانه در بین راه فوت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل درپایان با ابراز تاسف از فوت این پسربچه، بر رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل الکترونیکی استاندارد برای جلوگیری از چنین حوادثی برای همه شهروندان تاکید کرد.

سارق مسلح خودرو با ۶ فقره سرقت به دام افتاد

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان سیب و سوران سارق حرفه‌ای و مسلح خودرو با ۶ فقره سرقت دستگیر شد.

سرهنگ "غلامرضا توکلی" فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه خودرو و موتورسیکلت در محور‌های فرعی شهرستان سیب و سوران، توسط یک سارق مسلح ناشناس موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را در این خصوص آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی عامل وقوع این سرقت‌ها را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده پس از تحقیقات گسترده میدانی محل اختفای متهم را در یکی از روستا‌های شهرستان شناسایی و روز گذشته با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

سرهنگ توکلی بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم علاوه بر کشف ۲ دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه، یک قبضه کلت کمری که سارق از آن در سرقت‌های خود استفاده می‌کرد نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران خاطر نشان کرد: این سارق ۲۹ ساله پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۵ فقره سرقت مسلحانه خودرو و یک فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت در سطح شهرستان سیب و سوران اعتراف کرد.

او  با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی بر این نکته تأکید کرد که نیروی انتظامی با عزمی راسخ در برابر سارقان و مجرمانی که با دست درازی به اموال مردم امنیت عمومی را مختل می‌کنند خواهد ایستاد و ازشهروندان خواست موارد مشکوک را طی تماس با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع و پلیس را در برخورد با هنجارشکنان یاری کنند.

دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۰ فقره سرقت در مهرستان

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان از دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۰ فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمد سرگزی" فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان  گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتور سیکلت در بخش مرکزی و حومه شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او  با بیان شروع عملیات و انجام تحقیقات پلیسی توسط کارگاهان اداره مبارزه با سرقت شهرستان، افزود: نهایتا هویت اصلی سارقان که ۲ نفر بوده و مدت طولانی در یکی از کشور‌های همسایه و همچنین شهرستان‌های همجوار مخفی و متواری شده بودند، شناسایی شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از چند روز کمین و مراقبت روز گذشته متهمان که قصد ارتکاب اعمال مجرمانه و سرقت دیگری را داشتند، به مخفیگاه خود بازگشته، که پس از هماهنگی قضائی هر ۲ سارق به صورت کاملا غافلگیرانه توسط ماموران دستگیر شدند.

سرهنگ "سرگزی"در ادامه با بیان انجام بررسی‌های فنی و بازجویی بر روی متهمان که ۳۷ و ۴۵ سال سن داشتند، اظهارداشت: متهمان دستگیر شده در اعترافات خود به ۱۰ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان با اشاره به کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی از متهمان و تحویل آن به مالکان خود، خاطر نشان کرد: در این زمینه پرونده قضائی تشکیل و متهمان به دادسرا معرفی شدند.

سارق موبایل قاپ با ۹ فقره سرقت به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از دستگیری سارقی خبر داد که به صورت حرفه‌ای اقدام به ربایش تلفن همراه شهروندان در معابر عمومی شهرستان می‌کرد.

سرهنگ " ابراهیم کوچک زایی گفت: در پی وقوع چند فقره موبایل قاپی از شهروندان در معابرعمومی شهرستان "خاش" توسط یک موبایل قاپ حرفه ای، موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: این سارق حرفه‌ای با پرسه زنی در معابر عمومی کم تردد، افرادی را که در حال صحبت با تلفن همراه خود بودند زیر نظر می‌گرفت و در یک فرصت مناسب اقدام به ربایش تلفن همراه آن‌ها می‌کرد به سرعت از محل متواری می‌شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی در نهایت با انجام یکسری اقدامات تخصصی، موفق به شناسایی این سارق ۲۲ ساله شده و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه او را داخل مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ کوچک زائی با اشاره به کشف ۶ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه در مخفیگاه سارق بیان داشت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی و در نتیجه تحقیقات تخصصی و علمی پلیس به ۹ فقره سرقت تلفن همراه از شهروندان در سطح شهرستان خاش اعتراف کرد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضائی معرفی و با قرار صادره روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در هنگام حرکت در معابر عمومی و پیاده رو‌ها کیف دستی و یا گوشی تلفن همراه خود را به سمت دیوار گرفته و در صورت مشاهده موارد مشکوک و مهم، مراتب را سریعا با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار