رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت:۷۰ هزار نفر از اتباع بیگانه که امسال به صورت غیر قانونی وارد سیستان و بلوچستان شده بودند پس از دریافت خدمات سلامت به کشورشان برگشت داده شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت : قاچاق سوخت و حوادث ترافیکی وحشتناک ناشی از تردد درصدی از اتباع بیگانه غیرمجاز در جاده‌های سیستان و بلوچستان بار بزرگی بر دوش نظام سلامت استان می‌گذارد که همکاران ما در بیمارستان‌ها خدمات یکسان و برابری به بیماران ارائه می‌دهند.

او  ادامه داد: ۳۴۰ نفر ار اتباع بیگانه غیرمجاز در سیستان و بلوچستان به علت تشدید بیماری‌های واگیر و عفونی در بیمارستان‌های این استان بستری شدند و به آنان خدمات رایگان ارائه دادیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به توسعه سلامت در استان به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: تعداد تخت‌های بیمارستان‌های ما از اول انقلاب پنج برابر و جمعیت ما نیز ۲ برابر شده و برای ارائه خدمات مطلوب و رسیدن به متوسط کشوری به منابع انسانی ماندگار نیارمندیم، چون ۵۰ درصد پست‌های سازمانی حوزه‌های سلامت استان خالی است.

او با اشاره به اینکه مدافعان سلامت در سیستان و بلوچستان با بحران‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند گفت: سال ۹۸ را با تب کنگو و آنفلوآنزا شروع کردیم و اسفند درگیر کرونا شدیم که با تلاش خوب مدافعان سلامت روند نزولی بیماری را در استان داریم.

هاشمی شهری گفت: در بحران آنفلوآنزا در ۴۰ روز بیشاز ۳۷ هزار نفر به بیمارستان بوعلی زاهدان مراجعه و خدمات بستری و سرپایی دریافت کردند و یکهزار و ۵۰۰ نفر نیز در بیمارستان بستری شدند.

او افزود: بحران کرونا را با وجود موج شدید بیمای در سیستان و بلوچستان و ورود و خروج مسافران در ایام تعطیلات با مشارکت مردم و مسوولان و مدافعان سلامت کنترل کردیم و هم‌اینک شاهد شیب نزولی ین ویروس در استان هستیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار