طبق آنچه که آشفتگی قیمت گذاری در بازار‌ها نشان می‌دهد گویا طبق تصمیمات اتخاذ شده، با افزایش نرخ تورم قیمت خودرو‌ها هم افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  پنج ماهی است که از جلسه ستاد تنظیم بازار گذشته است اما خبری از کنترل بازار خودرو نیست. بر اساس مشاهدات میدانی قیمت خودرو کماکان افزایشی است و آنطور که فروشندگان خودرو می گویند این بازار دچار نوسانات زیادی شده است. 

در این بین یک سوال کماکان بی جواب مانده است، اینکه متولی کنترل بازار خودرو چه ارگانی است؟ سوالی که هم مردم و هم فروشندگان مطرح می کنند و از این اوضاع نابسامان شکایت دارند. 

قیمت گذاری و نظارت بر آن، بر عهده شورای رقابت، کمیته خودرو، تنظیم بازار، سازمان حمایت و تعزیرات است. شورای رقابت که مسئولیت قیمت گذاری خودرو را بر عهده خود خودروساز واگذار کرده است.

تورم بخشی عامل جدید برای افزایش قیمت

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بازار و کارخانه، گفت: در اردیبهشت ماه دستورالعمل قیمت گذاری خودرو ارائه شد. شورای رقابت در آن دستورالعمل مصوب کرد که خودرو‌های ساخت داخل با توجه به تورمِ بخشی، می‌توانند افزایش قیمت داشته باشند.

خودرو

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از متغیر‌ها در قیمت گذاری خودرو، متغیر تورم بخشی است یعنی قیمت تورم هر خودرو در بانک مرکزی محاسبه می‌شود. شورای رقابت موافقت کرد که به دلیل وضعیت تورمی که هم اکنون در کشور است، خودروسازان می‌توانند هر ۳ ماه یکبار به بانک مرکزی مراجعه کنند و تورم بخشی را به ستاد تنظیم بازار بفرستند تا قیمت محصولاتشان تغییر کند.

شیوا ادامه داد: در این صورت با تایید بانک مرکزی اگر تورم قابل ملاحظه‌ای بود می‌توانند به همان میزان افزایش قیمت داشته باشند. در حال حاضر هیچ تغییری در فرمول و قیمت خودرو نداریم، اما مجوز داده ایم که هر ۳ ماه یکبار با توجه به تورم بخشی اگر خودروساز‌ها مایل بودند، می‌توانند از طریق ستاد تنظیم بازار اقدام کنند.

رئیس شورای رقابت تشریح کرد: در آن زمان آنچه در فرمول محاسبه کردیم تا پایان خرداد ماه بود و اکنون خودروسازان می‌توانند برای ۳ ماه آینده تورم بخشی را بگیرند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه اگر خودروسازان افزایش قیمت داشته باشند، مجدد شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود؟ گفت: زمانی که تورم داریم و نهاده‌های تولید افزایش پیدا می‌کنند، هزینه تمام شده هر کالایی افزایش پیدا می‌کند و وقتی افزایش پیدا کند، آنکه تولید کننده است مجبور به افزایش قیمت است.

شیوا بیان کرد: زمانی که فولاد، آلومینیوم، پلی استر و ... طی ۳ ماه افزایش پیدا می‌کند، باید شاهد افزایش قیمت نهایی کالا باشیم، در کالا‌های دیگر هم این اتفاق رخ می‌دهد و شاهد افزایش قیمت نهایی آن کالا خواهیم بود. آنچه که مسلم است زمانی که تقاضا بیشتر از عرضه باشد، همیشه شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


رئیس شورای رقابت ادامه داد: خودروسازان در حال تلاش برای افزایش تولید خودرو هستند و قرار بر این است که هر ماه ۱۰۰ خودرو و در سال هزار و ۲۰۰ خودرو به بازار عرضه کنند و این قول را داده اند و باید به این وعده عمل کنند. این سیستم قرعه کشی که برای فروش خودرو در نظر گرفته اند باعث می‌شود تا در چند ماه آینده شاهد تعادل در بازار خودرو باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: بانک مرکزی آمار تمام نهاده‌های تولید را هر سه ماه یکبار اعلام می‌کند و اگر نهاده‌های تولید افزایش قیمت داشته باشند خودروساز می‌تواند اقدام به این افزایش کند.

کمیته خودرو و ستاد تنظیم بازار همچنان سازمان حمایت را مسئول قیمت گذاری خودرو می دانند.

کمیته خودرو مرجع اعلام قیمت نهایی برای خودروسازان

کلامی دبیر ستاد تنظیم بازار  در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر علت افزایش قیمت این روزهای خودرو، گفت: باید در خصوص افزایش قیمت خودرو به کمیته خودرو مراجعه کنید.

خودرو

زمانی که علت افزایش قیمت خودرو را از صادق نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت جویا می شویم، ما را به سازمان حمایت میفرستد.

با توجه به اینکه قبل تر سازمان حمایت هم گفته بود که مسئولیت قیمت گذاری خودرو با شورای رقابت است و این نهاد قصد ورود به این بازار را ندارد. اکنون ترجیح داد که در کل به این موضوع ورود نکند و جوابی برای این قیمت گذاری نداشت!

از شورای رقابت، وزارت صمت و معاونت هایش به وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات می رویم.

اختلاف ۱۰ درصدی بین قیمت کارخانه و بازار در خودرو ابلاغیه خوبی بود که آن را پس گرفتند و دست تعزیرات بسته شد.

شکایات در خصوص قیمت خودرو  فعلا بی جواب ماند

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بعد از آرامش نسبی که در قیمت خودرو ایجاد شده بود مجدد قیمت خودرو در بازار ملتهب شده است؟ گفت: پیرو اعلام مسئولان در خصوص تفاوت حداکثر ده درصدی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار ما هم اعلام آمادگی کردیم که به شکایت مردم رسیدگی کنیم، اما متاسفانه این ابلاغیه حمایت و پشتیبانی نشد و ابلاغ رسمی هم صورت نگرفت.

او گفت: ما شکایاتی در سازمان تعزیرات داشتیم، اما نتوانستیم به آن رسیدگی کنیم چرا که به خاطر پس گرفتن این ابلاغیه دست ما در تعزیرات بسته شد و شرمنده هموطنانمان شدیم.

خودرو

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: اکنون شاهدیم که اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار بیش از ۱۰ درصد شده است و ما هم هیچ مصوبه و قانونی برای برخورد نداریم.

یاسر رایگانی افزود: اعمال تفاوت ۱۰ درصدی قیمت خودرو از درب کارخانه تا مصرف کننده پیشنهاد خوبی بود که می‌توانست به رفع آشفتگی بازار خودرو سامان بخشد.

او ادامه داد: اگر اعمال تفاوت ۱۰ درصدی نرخ خودرو اجرایی می‌شد دست‌ها برای نظارت و برخورد با متخلفان بازتر بود، اما این پیشنهاد در نطفه خفه شد و آنچه امروز در بازار خودرو می‌بینیم در برخی مواقع، اختلاف قیمت ۱۰۰ درصدی است.

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: این طرح هر چند کامل و جامع نبود، اما در مقطع زمانی معین می‌توانست دست دلالان و واسطه گران را از چرخه تحویل خودرو به مصرف کننده کوتاه نماید البته اگر همه دستگاه‌های ذیربط همکاری‌های لازم را به عمل می‌آوردند.

بازار خودرو مسئول ندارد

امیر حسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، معتقد است که بازار خودرو و صنعت هم اکنون بی متولی شده و هیچ ارگانی مسئولیت کنترل آن را بر عهده نمی گیرد.

به گفته این کارشناس صنعت خودرو، امروز توانمندی خوبی در صنعت خودرو کشور برای تولید و توسعه محصول وجود دارد و همکاری‌های خوبی بین صنعت و دانشگاه شکل گرفته است، اما نکته مهم فقدان منابع و لزوم همکاری و اتحاد شرکت‌های خودروسازی است.

او بیان کرد: در توسعه پلتفرم‌های جدید به جهت صرفه اقتصادی و لزوم توجه به قیمت و کیفیت در تولید، باید استراتژی و هم افزایی بین خودروسازان ایجاد شود و شرکت‌های خودروساز بر روی پلتفرم‌های مشترک کار کنند.

انجام نشدن پیشنهاد قانون ۱۰ درصد  در حالی روی زمین مانده که وزارت صمت پنج ماه است  مدیریت بازار خودرو را اتخاذ نکرده است. حال سوال اینجاست بازار بلاتکلیفی که هیچ نهادی مسئولیت آن را بر عهده نمی گیرد، در نهایت چه ارگانی مسئولیت آن را خواهد پذیرفت؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۴ دی ۱۳۹۹
چرا در حالي قيمت دلار پايين آمده قيمت خودرو 3 ماهه چهارم را مشخص و پايين نمي آورند؟
Iran (Islamic Republic of)
درمانده
۱۱:۱۶ ۰۱ دی ۱۳۹۹
اگر قيمت كارخانه خودروبا توجه به پايين آمدن دلار در فصل زمستان را پايين نياورند.چرا كه درفصلهاي پيش با توجه به گران شدن دلار بطور چشمگير قيمتها را بالا بردند. و كساني كه پيش خريد يكساله كردند نسبت به فروش فوق العاده كلي متضرر شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
سلام لطفاً جلوي افزايش قيمت كارخانه ايران خودرو وسايپا را بگيريد با اين كار افزايش قيمت حبابي بازار را تاييد مي كنيد .البته با اين بهانه ها كه امسال تاكنون 3 بار افزايش قيمت بي رويه پيدا كرده قاعدتاً 3 ماهه آخر سال بايد كاهش پيدا كند اميدواريم وجدان بيداري باشد ...
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۱:۳۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
خدا نابودشون کنه، کجای دنیا تو 3 ماه قیمت یه ماشین 140 درصد از طرف کارخونه افزایش پیدا میکنه، آریسان 52 میلیونی الان گفته برا تکمیل موجودی باید بالای 90 میلیون دیگه بدم و 26 تومن اولی میشه 120 میلیون، خدا لعنت کنه قوم ظالمین
Iran (Islamic Republic of)
علی*
۰۸:۱۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
اصلا پراید بشه 200 میلیون وقتی نداری مجبوری بخری ..
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۰۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
فقط ملت سر کارند میگن نخرید تا ارزان شود از طرف دیگر گران می‌کنند خودشان باعث گرانی هستند شورای رقابت وخودرو ساز فکر مردم که نیستند فکر سود خودشان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
خودرویی که تمام وسایلش توی داخل میشه تولیدکرد میگید دلارگرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
ارزان ترین خودرو برای ایرانه

مردم قدرت خرید ندارن

البته مردم یعنی افراد کم درامد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
عزیزان شرکت های خودرویی زیان ده هسن
چرا یک خودرو را مفت به دلال داد؟

افرادی که در بورس هستن بهتر می فهمن که خودرویی ها واقعا زیان ده هستن؛ چون حاشیه سود و مقداری از اصل پول به جیب دلالها میره.

اینکه قدرت خرید و درآمد مردم کم شده بحث دیگری ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
دزدهاقانون خوب بلدن....
Germany
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
خودش آخر خبر نوشته چون تقاضا زیاده قیمت میره بالا نخرید تا ارزون بشه خب یه ذره فکر کنید حالا پول ندارید مغز که دارید
Iran (Islamic Republic of)
حسین ۳۰
۲۲:۴۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
به نظر من خودرو ها از همون فروردین آماده تحویل بود فقط مونده بود ایران خودرو با شورای رفاقت واقعا رفاقت دود و دم همو ببینن تا پدر مصرف کننده بیچاره رو در بیارن وقتی خودرو تو مملکت انحصاری باشه و اجازه ورود خودرو های خارجی باکیفیت که میتونی به روز ترینشون و با نصف قیمت همین دنا اتوماتیک اعلام شده تو کشور های حاشیه خلیج مثل دوبی بخری ،اوضاع دیگه بهتر از این نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
دزدی از مردم با مجوز قانونی ؛مجلس هم نداریم!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
خدایا
ریشه‌‌‌‌دزدان‌‌کنده‌شود
به‌امید‌خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
چرا حقوق ها هرسه ماه افزایش نمی یابد
به فکر مردم باشید
به مملکت آسیب نزنید
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۸:۲۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
مشکل مااینه فقط حرف میزنیم کسی عمل نمی کنه
همونایی که میگن نخریم اولین نفر دنبال خریدن
کسی پشت کسی نیس فقط میخایم ازهم جلو بزنیم اینم اخرعاقبت مملکته
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۰۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
اتفاقا اینکه میگن نخرین دسیسه دلالهاست تا خودشون بخرم انبار کنم بعد بازار آزاد دوبله دوبله بفروشن
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۵:۵۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه نماینده های ما دربرابر این گرانی خودرو و مسکن ساکت نشستن هچگونه عکس العملی نشان نمیدن اگر ما ملت باهم باشیم و اتحاد داشته باشیم و اعتراض کنیم به خدا قسم هیچگونه گرانی بوجود نمیاد متاسفانه ما ملت اتحاد نیستیم اگر بودیم میگفتیم به قول خودشان دوران بزن در رو تمام شده باید هر چیزی را که گران میکنند همان لحظه باید حقوق تمام کارکنان و بازنشستگان هم باید زیاد بشه
Netherlands
رضا
۱۵:۳۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
تورم تو این مملکت روزانه هست این خودروسازای بدبخت هر سه ماه یکبار گرون میکنن 89 روز بقیه دارن از جیب میزارن بعدشم حقوق کارمندا طبق قانون سالیانه باید اضافه بشه کرونی خودرو که قانون نمیخواد کفتیم خودشون مردونه بشینن گرون کنن.
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۱۴:۳۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
افزایش حقوق کارمند ظرف ۳ سال ۱۲ و ۱۰ و ۱۵ درصد افزایش قیمت خودرو و مسکن بیش از ۳۰۰ درصد. الانم ۳ ماه یکبار افزایش میدن گرچه فرقی به حال اقشار عادی نداره و دیگه نمیتونن حتی همون پراید داغونو بخرن بدون این افزایش قیمت.
۸۰ درصد جمعیت زیر خط فقرن درامد ماهانه خط فقر خودشون ۴.۵۰۰.۰۰۰ اعلام کردن درامد پایه کارمند یا کارگر بدبخت ۲.۰۰۰.۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
خدنگ
۱۴:۲۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
مقام مسئولی که با توجه به تورمِ بخشی، خودرو های تولیدی رو معتقد است هرسه ماه یک بار اصلاح قیمت بده ،برای اصلاح دستمزدهای حقوق بگیران چه پاسخی داره
Iran (Islamic Republic of)
علی غفاری
۱۳:۴۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
هر ماه 100 خودرو و در سال 1200 خودرو رو خوب آمدی یعنی عین واقعیت رو گفتی کل تولیدات خودرو کشور همین قدر بیشتر نیست. ندانسته واقعیت رو به مردم گفتی. اگه غیر از این بود ماشین اینقدر گران نمی شد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۱۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
کاش این یارانه ۴۵ تومنی و حقوق کارگرا رو هم میدادن دست این مسولین خودرویی شاید یه تکونی میدادند هر سه ماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
سمندهای دوگانه رو کی میخایین پلاک کنین.۶ماهه از موعد تحویل گذشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
جان منم حقوقم هر سه ماه ی بار حقوقم میخواد افزایش پیدا کنه چه کار کنیم با این حقوق دیگه ماشین ایرانی نمی‌خورم فقط کره ای ¡!!!!!!!
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
مرده متحرک
۱۱:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
آیا این قانون سه ماه که مجوز داده شده باعث نخواهد شد همه ی تولید کنندگان دلشان بخواد هر سه ماه به صورت قانونی افزایش قیمت داشته باشند هرچند الان هم همین کار و میکنند و هیچکس جوابگو نیست و دولت هم که اصلا وجود ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
نخرین
اگر نخرین درست میشه
اگر سه ماه نخرین، دو ماه بعدش به قیمت دو سوم میتونین بخرین یعنی پنج ماه دیگه
اگر شش ماه نخرین، به قیمت نصف و...
اگر همه همکاری کنیم و نخریم
Iran (Islamic Republic of)
سارا زرگر
۱۳:۵۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
به کی داری میگی ؟؟؟؟ اینجا ژاپنه مگه مردمش متحد بشن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
فقط سه ماه ماشین نخرید ببینید این کارخونه های ماشین سازی دوره غارنشین تعطیل می شود یانه کمی همت می خواهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
عزیز دلم اینها تا آخر سال ۱۴۰۱رو به ملت همیشه در صحنه ما فروختن با اینکه هیچ تولیدی ندارن
همین هایی هم که میاد دست ملت می رسه از تولیدات د‌پیاله پیشه که کسری قطعه داشتن و امروز واسش قطعه گیر آوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
خوب چرا حقوق کار گر را هم هر 3 ماه یک بار افزایش نمیدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
دیگه مردم رو مسخره کردن اینا واقعا تو این کشور زندگی نمیکنن انگار نمیدونن مردم تو چه فشاری هستن من افسوس می خورم که در ایران متولد شدم با چه امیدی زندگی کنیم ببینید انصافا آرزوهای یک جوان ایرانی کدومش قابل دسترسه خونه، ازدواج، ماشینو....... واقعا زندگی در ایران خیلی سخت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
یعنی همه سعی کنند مدام همه چیز را گران کنند. این هم از منطق سیاست گذاران کشور
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
شمایی که خبرنگاری یه سر به بنگاهای ماشین از شهر بزرگ تا روستا بزنی ماشین های صفر شماره نکرده دوبرابر سالهای قبل میبینید پیگیر که بشین میفهمید خود خودروساز داره قیمت بازار آزاد رو بالا میبره تا قیمت کارخونه هم افزایش بده ما تو چه مملکتی زندگی میکنیم یکی نیست جلو این خودروسازها دربیاد تا کی پاس کاری میکنید مردم ساده هم باور میکنن حداقل این ارگان ها که گذاشتین تورم و گرانی کنترل کنند از پول بیت المال نبخشید. حقوق میگیرن که پاس کاری کنن و مردم سر کار بزارن آخه تا کی
Iran (Islamic Republic of)
فواد
۰۷:۵۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام علیکم. تنها راه واقعی اینه که مصرف کننده واقعی خودرو فعلا نخره. اما راستش را بخواهید دوساله با این تفکر با اسنپ جابجا میشم ولی خودرو که ارز ون نشد هیچی رسیده به حدود صد میلیون! اونوقت که پراید حدود چهل میلیون بود، این شعار را دادم و الان.... آیا واقعا تنها راه حل نخریدن یا اینکه اجازه ورود خودرو خارجی مناسب و ارزان هم میتونه یه راه حل باشه. چرا سازمان بازرسی و قوه قضائیه، مجلسی ها کاری نمی کنن که به نفع اقشار متوسط و ضعیف باشه.
Iran (Islamic Republic of)
مقدم
۰۶:۵۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام لطفا از قیمت دنا پلاس اتومات که تازه با تاخیر۴ ماهه دعوت نامه ش صادر شده گزارش تهیه کنید ۸۰ گرفتند ۴ ماه تاخیر در تحویل دارند میگن۱۵۵۵ میلیون دیگه واریز کنید .با قیمت الان .یادشون رفته قرا دادشون برای ۴ ماه پیشه باید با اون قیمت باشه.لطفا از تعزیرات بخواد وارد قضیه بشه به دادمردم برسه
Iran (Islamic Republic of)
سلطانی
۰۶:۴۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
سللم.سال گذشته دنا پلاس اتومات ثبت نام کردم ۸۰ میلیون واریز کردم .موعد تحویل ارذیبهشت ۹۹ بوده.۴ ماه تاخیرداشتند حالا ۱۳ شهریور دعوت نامه صادر کردند و گفتند حدود ۱۵۵ میلیون تومن دیگه واریز کنید تا ۲۷ شهریور.اولا قیمت زمان تحویل که اردیبهشت بوده باید حساب کنند چرا قیمت شهریور.؟ همون سال گذشته ۴۰ یا ۵۰ روپولمون گذاشته بودیم یج اتومات از بازار آزاد میخریدیم .حال یکسال پولمون مونده ۱۵۵ تومن دیگه هم باید بدیم..مسیولین پاسخ قیمت موعد خودرو یعنی چی؟ جریمه دیرکرد تحویل را هم به دلار حساب کنند.اینها با پول سال گذشته که واریزشده اگه فطعات را میخرند که دلار ارزونتر بود قیمت نجومی امسال بالا نمی رفت..گرونی را خود خودرو ساز ایجاد میکنه لطفا رسیدکی کنید تا ۲۷ شهریور بیشتر وقت نداریم یک کارمند بازنشسته اون وقت ۱۵۵ میلیون را از کجا بیاره بپردازه؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۵۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام برادر کارمند،همان موقع ثبت نام قطعا شرایط را خوب نخواندی،موقع تحویل به قیمت روز محاسبه میشود،الانم ۸۰+۱۵۵ میشود ۲۳۵ میلیون که بازار آزاد ۳۵۰ میباشد.اگر نگیری صد در صد ضرر کردی.همین خودرو تا آخر امسال میشود ۵۰۰ میلیون.پس بدو هر کار میتونی بکن تا پولشو جور کنی.انشاءالله ضرر نمیکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
ماهی 100 تا !!!!!!! ایران چن تا شهر و روستا داره؟!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مصطفی
۰۴:۵۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
متاسفم بر کسانی که این گاری ها رو به این قیمت می‌خرد و باعث زیاده خواه شدن تولید کنندگان ارابه می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
چرا خودروی ایرانی باید در کشورهای دیگه ارزانتر از ایران باشد؟در حد یک چهارم قیمت در ایران.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۰۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
پس کارمند و کارگر چی
فقط خودرو سازان زالو صفت حق افزایش دارن
بقیه ملت باید چکار کنن
مگه هر سه ماه یکبار چه خبره اونم حلبی جا روغن دست ملت میدن
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۲:۵۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
ببینم غیر از این شیوا کسی نیست رییس شورای رقابت شه؟؟؟؟؟وقتی کاری ازدستش برنمیاد چطور چندساله چسبیده به میز ریاستش؟؟؟ کیه که کسی نمتونه از جاش تکونش بده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۲:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
س.دمتون گرم هنوز جا داره گرون کنن چیزی نیست که تا 500 میلیون پراید جا داره. ببرید بالا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
صدا و سیما چرا حرفای مردم رو به گوش آقای رئیسی نمی رسونه که جلوی افزایش قیمت شدید خودروهای انحصاری بی کیفیت را بگیرد چرا بداد مردم مظلوم ایران نمی رسید
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
خداوند میداند با شما چه کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
دولت ایران بیشتر دیگه نمیشه انتظار داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۰۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
خیلی باحالن یک بار قطعاتو گرون میکنن سری دیگه میگن به علت گرانی قطعات خودرو گران شد دوباره قطعه ساز میگه من جا موندم و الی آخر بیچاره ما کارمند و کارگرا که سالی 400 درصد تورم تحمل میکنیم و با منت 15 درصد افزایش حقوق داریم - ولی خداییش حداقل دیگه انتظار نداشته باشین ما زن بگیریم این حقوق هزینه خوراک خودمونم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
خسته نباشید خاستیدقیمت بازار وکارخونه ده درصدی باشه قیمت خودرکه این نبود الان توسبقت افتادن کارخونه بادلال یوقت ترمزتون نبوره
Iran (Islamic Republic of)
سجاد یاری
۲۳:۵۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
تو رو خدا جمع کنید کاسه کوزت نو بزارید ملت برن خودشون خودرو بخرن از همین عراق این ماشینو با 5 میلیون بخرند من عراق بودم بهترین تویوتا رو با 30 میلیون میشد خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
گفتنش چه فایده که گوش شنوا وجود نداره و به درد مردم برسه
شما که هی خبر افزایش خودرو میدی آیا پیگیری میکنی که نتیجه دلخواه مردم کسب کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
دولت تدبیرررر...
Iran (Islamic Republic of)
maryam
۲۳:۲۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
این گندی که دولت به بار آورده رو هیشکی دیگه نمیتونه جمع کنه. یعنی خدااااااااا انقد افزایش قیمت خودرو و مسکن و لوازم خانگی تا کجا........ مگه ما مردم همین سرزمین نیستیم....... دولتها مردم رنجور و خسته و بیمار و افسرده میخوان چیکار؟!!!! اگه فقط به همین موضوع فکر کنن دیگه کاری نمیکنن که این مردم نجیب و زحمتکش انقدر خسته و رنجور بشن.
خدا به هممون کمک کنه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
حد اقل امریکا مثل زمان شاه پول نفتمون رو نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
70 درصد گرانی بخاطر فساد وندانی مسئولین نظام است وکمتر از 30 درصد به تحریم مربوط می شود رانت وفساد مسئولین همه چیز واز همه مهمتر شرف وحیا را از مردم گرفته نان حلال دیگر وجود ندارد قمار خانه بورس و رباخانه بانک با خدا بنگیم تا ببینیم پیروز کیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
آقای رییسی
رییس جمهور نشدی، رییس قوه قضاییه که شدی
اگه واقعا ادعاهات موقع انتخابات واقعیه و راست می گفتی، بسم الله
دست به کار شو و پدر مافیای ظالم خودرو رو در بیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اصلا بازار ایران مسوول ندارد دولت نمی تونه جلوگرونی بگیره یا از پولدارها می تر سه یاشریک هستن(( هم شریک دزد هست هم رفیق قافله))
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۴۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
افزایش حقوق ما با ریال که بی ارزشترین پول جهان هست حساب میشه ولی افزایش قیمتها و مخصوصا خودرو با دلار..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
چرا فقط حقوق ما کارمند کارگرا در سال یکبار و 165 درصد افزایش میدن اما این گاری سازها هر سه ماه 20 درصد دارن افزایش میدن ! خون مردم رو توی شیشه کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
واقعا ظلم بزرگی در حق مردم میشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی ربانی
۲۰:۲۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
چطور با این همه مقام مسول، کسی از پس این دو کمپانی خودرو سازی (حلب سازی)بر نمیاد. متاسفانه باید حرف آدم بخر داشته باشه. وگرنه سنگ رو سنگ بند نمیشه. به خدا میگی پراید شده 100میلیون. مسخرت میکنن. درشکه اعتبارش از پراید بیشتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
آقا ما نخواهیم از تولید داخل حمایت کنیم به کی باید بگیم در شرایط انحصار هر بلایی خواستین سر ملت اوردین بسه دیگه مردم رو بیشتر از این ندوشید دیگه نداریم که بدوشید خیلی خوب اگه همه چی به دلاره باشه قبول لاقل حقوق مردم رو هم به دلار بدین نمیتونید بیخود همه چی رو به دلار میفرشید اگر دین ندارید لاقل آزاد مرد باشید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۴:۵۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
اگه واردات رو آزاد کنن کلی ارز از کشور خارج میشه و دلار سر به فلک میکشه.
Iran (Islamic Republic of)
محرض
۱۹:۳۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
ای کاش حقوق ما را هم می دادند دست این خودرویی ها که باافزایش تورم حقوق ما هم افزایش می یافت.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۹:۱۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بنظرم ما جوان ها باید سوار الاغ و اسب بشیم با این اوضاع گرونی
کاش همینطور که ماشین انقدر ماه به ماه میره بالا حقوق ها هم ماه به ماه میرفت بالاما حرفی نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
همه چیز گرون شد، حقوق بالا رفت؟ چقد بالا رفت؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اقای روحانی چرا برای افزایش حقوق فشار بهش میاد حقوق کارگرا رو هر ماه هم افزایش بدید
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۸:۵۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
برای مسئولین ما ملت ایران هیچ ارزشی نداریم.وگرنه چاره ای می اندیشیدند. برای مسئولین دو قشر اهمیت دارند ۱. خودشون و اطرافیانشان. ۲. ثروتمندان.
والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خودروساز از یکسال قبل پول رو از مردم میگیره و الان خودرو را با قیمت سرسام آور و افزایش شدید به مردم میده چه مملکت جالبیه هیچکی هم جلودار خودروساز نیست
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۳۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
این مملکتی که گفتی کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
تو این مملکت واقعا زنده موندن جرات میخواد مملکتی که یه روز ادم بدون فکرو خیال نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
هه..خدایا میبینی؟منکه ررررررد دادم
Iran (Islamic Republic of)
خودمم
۱۸:۳۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اینقد به این ارگان ها رشوه دادن این مافیای خودرو ساز که هیچ کسی حاضر به قیمت گذاری نیست
ولی اگه یه شخص فقیر یه خطایی ازش سر بزنه ببینید همین ارگان ها چه بلایی به سرش میارن.
واقعا اوووووف بر شما باد دولت مردان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام اهالی ایران.نتیجه افزایش تولید وافزایش قیمتها را مطلع شده آید.متاسفانه منتظر روزهای بدتر باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
آقای رایگانی! تفاوت 10 درصدی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار اساساً و از پایه از دید نگاه بیطرفانه اقدامی نابخردانه و از دید مردم اقدامی جهت افزایش قیمت خودرو بود.
قیمت بازار را با عرضه محدود بالا میبرند و در نتیجه قیمت خود را بالا می برند.
از بچه هم بپرسی میدونه این کلاهبرداری و زورگویی در حق مصرف کننده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اقا پراید شد ۱۰۰ تومن !
یعنی هنوز گرون نشده؟؟خخخ
خداوکیلی ۵۰۰ میلیونش کنید. مردم میخرند شک نکنید. صف هم میگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام
ما که نتونستیم ماشیم بخریم حتی همین پرایدی که خرید ان با جان بازی کردن است
چی برسه به دیگر ماشین ها
شما گران کنید بازم جا دارد
کی به کی است؟
مملکت که فعلا از دست دولت افسار کسیخته هر کی به هرکی شده
مازبالاییم وبالا میرویم
کشتین مردم را به بهانه حمایت داخلی ، ماشین آشغال تحویل مردم دادین وهمین طوری قیمت ها را بردین بالا
ماشین های خارجی ورودممنوع کردین...
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۱۸:۱۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
فک میکنن دارن لامبرگینی به مردم میدن ماشینا ایران خودرو و بخصوص سایپا رو کیلویی بخری نمیشه ۲۰میلیون اونوقیت میگن ۲۰۶ دویست میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خودرو نماد از هم پاشیدگی اقتصاد کشور !!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۸:۱۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
زمان قدیم اگه میرفتی زاهدان یه بسته کبریت میگرفتی ۱ریال میرفتی تهران هم ۱ریال بود..نظم بوددولت
Iran (Islamic Republic of)
گور کن
۱۸:۱۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خداوکیلی هر روز هرروز افزایش قیمت صبر ما مردم هم اندازه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خواب ماشین خریدن و به گور میبریم, تورو خدا به داد مردم برسید,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
چند روز پیش خبری زدید که چه کسی ترمز گرانی خودرو را میکشد؟اما حالا مجوز گرفتن بازم گرونتر کنن.کدومشو باور کنیم اصلا کسی هست به فکر مردم باشه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
ما هم می خواهیم .اگر دولت داره از تولید کننده حمایت میکنه و هر روز افزایش قیمت میده و کاری به کار دلال نداره و غیره.....ما هم میخواهیم دست مزد کارگر کارمند و ......را هم طبق تورم و افزایش قیمت کالا و اجناس متعادل کنه و افزایش کنه .با این قیمتها کارگر باید روزی ۲۵۰ تومن دست مزد بگیره تا بتونه یک زندگی معمولی رو بگذرونه .
ما کار گران هم روزانه ۲۵۰ هزار تومن دست مزد می خواهیم دولت حمایت کنه .اگر راست و سادگانه میگه که به فکر اقشار ضعیفه باید برای کارگران هم بیمه و دست مزد درست حسابی تعین کند.
United Arab Emirates
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
نخرید و منتظر باشید که ایام خوش انتخابات و وعده‌های سر خرمن نزدیکه ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
کاش یه شهاب سنگی چیزی از آسمون بیاد صاف بخوره وسط ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
دیگه چقدر میخواین افزایش قیمت بدین، دیگه ما مردم عادی تو خواب ماشین صفر هم نمیبینم بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اینطور که پیش میریم تا سال بعد پراید میشه 300 میلیون و مردم در صف خریدن
Iran (Islamic Republic of)
خ س
۱۷:۳۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام خواهش میکنم به فکر مردم کم درامد باشید شما را به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام ی گزارشم درباره تاخیر در تصفیه جریمه دیرکرد خودرو ها تهیه کنید
۱ سال ک دیر تحویل میدن هیچ جریمه ای هم نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۳۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
با سلام چرا قیمتها چندبار تغییر میکنه ولی حقوق کارگر ثابته
خدارو خوش نمیاد بیایم کاری کنیم کارگر زحمت کش بتونه راحت زندگی کنه
تورو‌ خدا بفکر قشر ضعیف باشید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام
پس حقوق کارمندوکارگرها هم مثل ماشین براساس تورم ببرند بالادیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خسته شدم خسته...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
دلارافزایشی قیمت خودرو افزایشی دلار کاهشی قیمت خودرو افزایشی پس نتیجه میگیریم به دلار نیست بلکه بیشتر بر میگرده به کسری درآمد دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
عادت می کنیم گران کنید اول برای مردم سخت است ولی کمکم برایشان عادی می شود وبا عشق خودرومی خرند چون اگرنمی خریدند قیمت ها وتورم این نبود درحالیکه بسیاری از کشورها تورم منفی پیداکرده اند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۱۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام من نظامی با ماهی 5میلیون دریافتی مستاجر بودن فرزند دانشجو داشتن عمرا بتونم گاری بخرم چه برسد به پراید
پراید 4میلیونی شده 100میلیون به کجا چنین شتابان
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۱۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام من نظامی با ماهی 5میلیون دریافتی مستاجر بودن فرزند دانشجو داشتن عمرا بتونم گاری بخرم چه برسد به پراید
پراید 4میلیونی شده 100میلیون به کجا چنین شتابان
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۱۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
چرا رفتی نظامی شدی میرفتی دکتر میشدی برو خدا رو شکر کن بتونی تو این اوضاع که مردم نان شب ندارند تو میتونی گاری سوار شی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۴۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
تو ک خوبی کارمندی ک رسمی نیست داره ۲ میلیون میگیره معلم حق تدریس ها مفتی دارن کار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
تقریبا ۳برابر کارگر حقوق میگیری پس این کارگر بدرخت بدون بیمه بدون خانه بدون هیچ پشتیبانی چه خاکی به سرش بریزه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام هر روز صبح بیدار شدید بگویید قطعات گران شد ماشین گران شد این ماشین های شما وقتی کشور افغانستان قبول نداره خجالت بکشید صادر کنید خب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
ببین لابی خودروسازان چقدر قویه که دولت ومجلس وقوه ضیایه جرات ندارن با اینها درگیر بشن...بنازم به قدرتتون....ازاول خلقت ادم سیر حال گرسنه رانمیداند...مملکت گلو بلبل ...بیچاره مردم
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۰:۳۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اشتباه میکنی، همشون شریک هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بخدا دیگه نمیکشونیم آخر عمرمونه یه روز خوش نداشتیم چاره کار فقط تو مذاکره با آمریکاست با ارزش شدن ریال و وارد کردن خودرو خارجی ست البته که منافع خورو سازا و سیاستمدارا با این چند راه حل به خطر میوفته بعضی از مردم ساده هم باهاشون همدست میشن و مخالفت میکنن تو رو خدا به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۲۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
مرک برامریکا
Latvia
Ali
۱۷:۰۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
چقدر جالب آقای روحانی همیشِ ادعای تورم تک رقمی رو راشته دارِ و خواهد داشت بعد این آقای مسئول گفتن باااااتوجه به تورم موجود!!! ؟

دقیقا کدوم تورم؟ آقای روحانی که میگن تورم تک رقمیِ
این وسط کی موش میدونِ الله العالم

ضمنا شما رو بخدا آقایون مسئول زمان صحبت کردن کمی دقت کنید خودرو گران میشود؟

مگر توی این مدت غیر از این رو شاهد بودیم؟ (( گران )) تنها واژه ی آشنای سوزان ملت همیشه در صحنه

بسیار ممنونیم✌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خدا خیرشان دهد لا اقل برای افزایش قیمت مجوز می دهند
India
بابک
۱۶:۵۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
کسانی که خودرو دپو کردن هموناا هم دوست ندارن کاهش قیمت رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
دیگه خودرو چقد باید گرون بشه یه روزی پراید ارابه مرگ ارزونترین خودرو واسه قشر ضعیف جامعه بود..فقط خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اگه کسی نخره میمونه دستشون میارن قیمت پایین راضیم پیاده بمونم سوار پراید نشم تو خارج به قدر پول پراید میشه بنز خرید ما اینجا ۱۰۰میلیون به پراید میدیم
۱۲۳
آخرین اخبار