اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید، مرکز تحقیقات و نمایشگاه خودکفایی محصولات ایران خودرو بازدید کردند.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه) از خطوط تولید، مرکز تحقیقات و نمایشگاه خودکفایی محصولات ایران خودرو بازدید کردند تا از نزدیک شاهد فعالیت ها، دستاوردها و برنامه های این خودروساز باشند.


بیشتر بخوانید


گفتنی است، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، در این بازدید،‌ رییس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن را همراهی و توضیحات لازم را ارایه داد.

بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید ایران خودرو

فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو در حاشیه این مراسم گفت: برنامه‌های زیادی برای خودکفایی و تامین ارزبری امسال و سال آینده داریم در مجموع ۱۵۲ قطعه پروژه با کاهش ارزبری ۲۴۶ میلیون یورو برنامه ریزی شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: هدف کاهش ارزبری امسال ۱۵۳ میلیون یورو و ۹۳ میلیون یورو در سال آینده تعیین شده است.

مقیمی افزود: خوشبختانه در موضوع تولید خودرو در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته ۳۶۵ درصد رشد داشته ایم بیش از ۷۰ هزار خودرو از ابتدای سال تولید شده و تمام انرژی خود را در این باره به کار گرفته ایم تا در سال جهش تولید پر توان پیش رویم.

او در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تحویل خودروهای معوق به مشتریان گفت: تاکنون تعهدات در خصوص تحویل ۱۳ محصول را صفر کرده ایم و مابقی محصولات را نیز با کمک دیگر دوستان ظرف مدت مشخص تحویل خواهیم داد.

این مقام مسئول ادامه داد: در خصوص تحویل خودرو‌های ناقص بعد از روز‌های تعطیل تابستانی مشکلات را مرتفع خواهیم کرد، بیش از ۳۵ هزار خودرو به تامین قطعات برمی‌گردد و البته شرایط ترخیص را فراهم می کنیم. در حال حاضر مشکل تامین قطعات به گمرک برمی گردد، اما در کل نگرانی درخصوص قطعات خودرو نداریم.

مقیمی ادامه داد: در شرایط کنونی ارز حاصل از صادرات را در دستور کار قرار داده ایم.

بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید ایران خودرو

او در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر افزایش قیمت خودرو هر سه ماه یکبار، گفت: بر اساس قانونی که تنظیم شده، هر زمانی که به خودروسازان اعلام کنند، بر اساس همان دستورالعمل کار را انجام خواهیم داد. امروز تنها مجری تصمیمات هستیم و سعی می‌کنیم مجری درستی در اجرای کار‌ها باشیم.

مقیمی گفت: صرفه جویی هزینه‌ای کرده ایم و مصارف غیر ضرور را کاهش داده ایم. قرار بود دارایی غیرمولد را واگذار کنیم که در مجموع ۵ هزار میلیارد دارایی را واگذار کرده ایم.

بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید ایران خودرو

 عزیز اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در حاشیه این مراسم ضمن ستایش مهندسان ایرانی در طراحی و تولید محصول پروژه K۱۳۲، تولید این محصول در سال جهش تولید و در شرایط تحریمی و بدون همکاری شرکای خارجی را کاری جهادی دانست.

او بیان کرد: در مورد مشکلات صنعت خودرو در حال مذاکره هستیم تا بتوان به نتیجه ای رسید.

 رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص بازار خودرو، ادامه داد: در داخل کمیسیون در حال انجام مذاکراتی در بخش های مختلف هستیم که خودرو یکی از آنهاست. امیدواریم بتوانیم به خوبی کار را پیش ببریم. کارگزاری برای قیمت خودرو تشکیل داده ایم و منتظر نظر کمیسیون هستیم و تا زمانی که رئیس کمیته نظر دهد نمی توانیم در این خصوص نظر دهیم.

او ادامه داد: به بحث مشکلات هنوز ورود نکرده ایم و مجلس هر اقدامی که از دستش بر آید انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سوویچ ها جدید مبارک نمایندگان جدید باشه...
مگه میشه تولید یه محصول و واردات در انحصار باشه و قیمت پایین بیاد....
گندش بعداً در میاد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
موتور پرايد + بدنه ٤٠٥ = خودرو ملي
آخرین اخبار