معاون امور صنایع وزارت صمت:

قیمت خودرو را در سطح خودروسازان کنترل می‌کنیم

صادقی نیارکی گفت: اکنون نوسانات زیادی در اقتصاد کشور وجود دارد اما قیمت خودرو را در سطح خودروسازان کنترل می‌کنیم.

قیمت خودروبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه مراسم بازدید نمایندگان مجلس از کارخانه ایران خودرو، گفت: طراحی های جدیدی برای خودروهایمان در نظر گرفته ایم. 

معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص افزایش قیمت خودروهای جدید بیان کرد: قطعا با توجه به آپشن هایی که به خودرو اضافه می شود، قیمت خودرو نیز گران خواهد شد.

صادقی نیارکی با اشاره به وضعیت تولید خودروهای سنگین، افزود: امسال تولید این خودروها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. در حال حاضر وضعیت تولید ۴ ماه نسبت به سال گذشته بهتر شده اما خودروهای سنگین نیازمند اجرای طرح نوسازی ناوگان تجاری هستند و مشکلات مالی مربوط به این بخش  هنوز برطرف نشده است. 

او گفت: سازمان گسترش و نوسازی باید به این موضوع ورود کند و هم اکنون این موضوع را دنبال می کند. در جلسات گذشته دولت تکلیفی برای تامین مالی این خودروها داده شده است.  اکنون اولویت کارمان روی پلتفرم هاست و بعد از این مرحله در نظر داریم با هزینه کم از نیرو محرکه استفاده کنیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص افزایش قیمت خودرو، ادامه داد: قیمت را در سطح خودروسازان کنترل می کنیم و اکنون نوسانات زیادی در اقتصاد داریم. در حوزه فروش محدودیت های زیادی گذاشته ایم و این نوسانات غیر منطقی است. آنچه در وزارت صمت گفته شده، خودروساز باید بدون زیان خودرو تولید کند. 

او تشریح کرد: اگر قیمت خودرو را واقعی نداشته باشیم این زیان به شبکه قطعه سازی وارد می شود و نمی توانیم خودرویی تولید کنیم. با واردات خودرو ، ارز بسیاری از کشور خارج می شود که اکنون قصد داریم تمام خودروها داخلی سازی شود. 

او افزود: جلسات مختلفی با شورای رقابت داشتیم و سعی کرده ایم با فضای تعاملی کار را انجام دهیم.

مهدی صادقی نیارکی از برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای تولید خودرو‌های کم مصرف با موتور سه سیلندر خبر داد و افزود: طراحی و تولید این موتور‌ها در راستای رعایت مسائل زیست محیطی و استاندارد پیگیری می‌شود و در این زمینه هر دو خودروساز بزرگ کشور طرح و برنامه داشته و بخش خصوصی نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

به گفته این مقام مسئول، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز به دنبال پیگیری این موضوع است که موتور یاد شده پس از بهینه سازی و تولید روی خودرو‌های موجود، سوار شده و استفاده شود.

او در خصوص برنامه ریزی این وزارتخانه برای تولید خودروی ارزان پس از کنار گذاشته شدن پژو ۴۰۵ و پراید از خط تولید، یادآور شد: خودرو‌های جایگزین هریک از این دو خودرو چند سالی است که در بازار وجود داشته و در حال تردد در خیابان‌ها و جاده‌های کشور هستند، به طوری که پلتفرم ایکس ۱۰۰ (پراید) با پلتفرم x ۲۰۰ (محصولات تیبا، ساینا و فیس‌لیفت‌های آنها) جایگزین شده و در گروه ایران خودرو نیز سمند و پژو پارس جایگزین پژو ۴۰۵ می‌شوند که سالیان سال است تولید می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
بعداز چنددد سال یک خودرو به اسسمون افتاد اونم با هزار شرط و شروط اونوقت اینا هر 3 ماه یکبار قیمتارو بالامیبرن.. با این شرایط دیگه باید همون ارزو رو هم به گور ببرم و انصراف بدم تا چند ماه دیگه مشخصه چند بار دیگه هم گرون ترش میکنن ..خدا نگزره از خائنین به مردم بیچاره..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
یکی ایناازخواب بیداربکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
خوب کنترلی کردی، خوووووووووووووووووووووب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
آحه این فرد بی تجربه چطور معاون وزیر شده ؟ ما امیدمان به اصلاح است !!!!!!؟؟؟؟
آخرین اخبار